Rivisteweb
Articles - Psicologia clinica dello sviluppo - number : 2, August 2019
10.1449/94336
"Editoriale",
Cesare Cornoldi
,
Details
,
FullText
10.1449/94337
"Note su decreto correttivo del d.lgs. 66/2017",
Fulvio Giardina, Lauro Mengheri
,
Details
,
FullText
10.1449/94338
"Perinatal health psychology in women with a childhood history of sexual abuse, maltreatment and neglect: A systematic qualitative review",
Pietro Grussu, Alessia Dal Bello, Rosa Maria Quatraro
,
Details
,
FullText
10.1449/94339
"Finally the coparenting: The importance of coparenting for the well-being of their children. A research on adolescents with eating disorders",
Mimma Tafà, Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Fabrizia Bracaglia, Giulia Ballarotto, Eleonora Marzilli
,
Details
,
FullText
10.1449/94340
"Efficiency of Reading: a single standard index for accuracy and speed (IEL)",
Giovanni D'Antuono, Enrico Savelli, Giacomo Stella
,
Details
,
FullText
10.1449/94341
"Diagnosis of dyslexia: A bivariate solution to a bivariate problem",
Alessio Toraldo
,
Details
,
FullText
10.1449/94342
"The relation between moral disengagement and transgressive behaviors in adolescence: The moderating role of alexithymia",
Claudia Russo, Francesca Danioni, Daniela Barni
,
Details
,
FullText
10.1449/94343
"Aumento delle diagnosi di Disturbi Specifici dell'Apprendimento in Italia: quali fattori concorrono nel determinare tale aumento? Invito alla discussione, di Alessandra Sansavini e Francesca Simion. Interventi di Roberto Cubelli ed Enrico Ghidoni",
Alessandra Sansavini, Francesca Simion, Roberto Cubelli, Enrico Ghidoni
,
Details
,
FullText
10.1449/94344
"The Penn State Worry Questionnaire for Children: The Italian version of a measure of worry in children and adolescents",
Loredana Benedetto, Serena Trobia, Daniela Di Blasi, Massimo Ingrassia
,
Details
,
FullText
10.1449/94345
"Curriculum Based Measurement e metodologie basate sulla fluenza nel potenziamento della lettura. Riflessioni su efficacia, efficienza ed economicità degli interventi in bambini con bisogni educativi speciali",
Francesca Cavallini, Iris Pelizzoni, Antonella Diano, Sara Andolfi
,
Details
,
FullText
10.1449/94346
"Il goal setting come strategia efficace per «sopravvivere ai compiti». Risultati di un percorso individualizzato rivolto a quattro studenti adolescenti con Disturbo Specifico dell'Apprendimento",
Francesca Derba, Clara Cavallini, Eleonora Villani, Francesca Cavallini
,
Details
,
FullText