Rivisteweb
Articles - Scuola democratica - number : 2, May-August 2019
10.12828/94811
"Il lascito culturale di Umberto Margiotta",
Massimo Baldacci
,
Details
,
FullText
10.12828/94812
"Introduction",
Paolo Landri, Antonia De Vita, Marcella Milana, Vida A. Mohorčič-Špolar
,
Details
,
FullText
10.12828/94813
"The Capability Approach and Education of Young Adults",
Niels Rosendal Jensen, Christian Christrup Kjeldsen
,
Details
,
FullText
10.12828/94814
"The Possibilities of Register Data in Assessing Vulnerable Young Adults' Participation in Adult Education. Experimenting with Data from Finland",
Paula Kuusipalo, Jyrki Rasku
,
Details
,
FullText
10.12828/94815
"Back from the Maelström. Creating a Balance Between the Italian Re-Organization of Adult Education Schools and Upskilling Pathways for Vulnerable Groups as Prisoners",
Fausto Benedetti, Letizia Cinganotto, Patrizia Garista
,
Details
,
FullText
10.12828/94816
"Poverty and Education. A Political Discourse Analysis of Vocational Training Courses",
Juan Ramón Rodríguez Fernández, Enrique Javier Díez Gutiérrez
,
Details
,
FullText
10.12828/94817
"Nuove culture della progettazione educativa, tra pedagogia e architettura",
Beate Weyland
,
Details
,
FullText
10.12828/94818
"Una scuola 'fai da te'",
Massimo Belardinelli
,
Details
,
FullText
10.12828/94819
"Tutti fuori classe. Un'esperienza nella scuola secondaria di primo e secondo grado",
Terence Leone
,
Details
,
FullText
10.12828/94820
"Un paese che fa scuola. Allocazione temporanea della scuola primaria negli spazi pubblici del paese di Feldkirchen an der Donau",
Michael Zinner
,
Details
,
FullText
10.12828/94821
"I processi di co-progettazione nelle scuole in Sardegna",
Maurizio Manias
,
Details
,
FullText
10.12828/94822
"Torino fa scuola. Dall'idea, al progetto, alla realtà",
Francesca Repetto, Raffaella Valente
,
Details
,
FullText
10.12828/94823
"Proposte e azioni per progettare, allestire e utilizzare spazi flessibili a scuola",
Leonardo Tosi
,
Details
,
FullText
10.12828/94824
"Appunti interpretativi su re-design scolastici in corso",
Paolo Calidoni
,
Details
,
FullText
10.12828/94825
"The INVALSI Tests. Are Items about the Interpretation of the Text Legitimate?",
Paolo Mazzoli
,
Details
,
FullText
10.12828/94826
"Apprenticeship and Quality: A Feasible Combination?",
Sandra D'Agostino, Silvia Vaccaro
,
Details
,
FullText
10.12828/94827
"Milana, M., Webb, S., Holford, J., Waller, R. e Jarvis, P. (2018), The Palgrave International Handbook on Adult and Lifelong Education and Learning. Parte I: Thinking and Rethinking the Field",
Vittoria Gallina
,
Details
,
FullText
10.12828/94828
"Milana, M., Webb, S., Holford, J., Waller, R. e Jarvis, P. (2018), The Palgrave International Handbook on Adult and Lifelong Education and Learning. Parte II: Scale and Movement",
Marco Romito
,
Details
,
FullText
10.12828/94829
"Milana, M., Webb, S., Holford, J., Waller, R. e Jarvis, P. (2018), The Palgrave International Handbook on Adult and Lifelong Education and Learning. Parte III: Context, People and Practices",
Andrea Galimberti
,
Details
,
FullText
10.12828/94830
"Viillacañas Berlanga, J.L. (2015), Populismo",
Antonio Iannaccone
,
Details
,
FullText
10.12828/94831
"Barbieri, N.S., Gaudio, A. e Zago, G. (a cura di) (2016), Manuale di educazione comparata. Insegnare in Europa e nel mondo",
Beatrice Cucco
,
Details
,
FullText