Rivisteweb
Articles - Psicologia clinica dello sviluppo - number : 1, April 2020
10.1449/96474
"Editoriale",
Cesare Cornoldi
,
Details
,
FullText
10.1449/95799
"Non suicidal self-injury in adolescence (NSSI). From the descriptive perspective to the motivational dimension",
Michela Gatta, Marta Sisti, Perla Valentini, Laura Sudati, Emilia Ferruzza
,
Details
,
FullText
10.1449/95800
"Language development, temperament and early executive function skills in the third year of life",
Elena Gandolfi, Mirella Zanobini, Selene Dodici, Paola Viterbori, Maria Carmen Usai
,
Details
,
FullText
10.1449/96477
"Family functioning and drunkorexia behaviors during adolescence",
Fiorenzo Laghi, Dora Bianchi, Noemi Sinibaldi, Marta Porrone, Sara Pompili, Antonia Lonigro, Roberto Baiocco
,
Details
,
FullText
10.1449/96478
"Incremento degli alunni con DSA: un gap tra sommerso ed emerso che tende a diminuire",
Carmen Belacchi
,
Details
,
FullText
10.1449/96856
"Il peso delle normative e il ruolo dello psicologo",
Irene C. Mammarella
,
Details
,
FullText
10.1449/96480
"L'immaturità infantile non può diventare una diagnosi",
Daniele Novara
,
Details
,
FullText
10.1449/96857
"Aumento di diagnosi di Disturbi Specifici dell'Apprendimento in Italia: tra maggiore consapevolezza e attenzione ai falsi positivi",
Daniela Lucangeli, Nicoletta Perini
,
Details
,
FullText
10.1449/96858
"Strategie di potenziamento e competenze degli insegnanti: possibili implicazioni sul processo diagnostico",
Cristina Semeraro, Rosalinda Cassibba
,
Details
,
FullText
10.1449/96859
"Quanti bambini con DSA? È possibile identificarli in modo attendibile?",
Pierluigi Zoccolotti, Gloria Di Filippo, Mara Trenta
,
Details
,
FullText
10.1449/95801
"Adolescents in residential-care. Relations among internalizing and externalizing symptoms, attachment, emotion regulation and alexithymia",
Stefania Muzi, Cecilia Serena Pace
,
Details
,
FullText
10.1449/95802
"Depressive symptoms in adolescence. Predictive factors and gender differences",
Alessandra Babore, Martina De Laurentiis, Sharon Troiano, Alessandra Cavallo, Carmen Trumello, Sonia Monique Bramanti
,
Details
,
FullText
10.1449/95803
"Representations of bullying between teachers and social workers. Does a traditional vision of the phenomenon persist?",
Maria Luisa Pedditzi
,
Details
,
FullText
10.1449/95804
"Promuovere il benessere e le relazioni positive per prevenire il bullismo. Presentazione di un intervento nelle classi II e IV di una scuola primaria",
Nicole Canova, Michele Guidi, Daniela Lucangeli
,
Details
,
FullText
10.1449/95805
"L’utilità dell’International Classification of Functioning (ICF) e della Goal Attainment Scaling (GAS) negli interventi per i disturbi del neurosviluppo",
Maria Enrica Sali, Silvia Busti Ceccarelli, Massimo Molteni
,
Details
,
FullText
10.1449/96489
"Osservazioni secondo il metodo di Anna Freud su un bambino affetto da autismo. Una relazione che filtra attraverso la «seconda pelle»",
Andrea Dainesi, Inge Martine Pretorius
,
Details
,
FullText
10.1449/95806
"Osservazioni secondo il metodo di Anna Freud su un bambino affetto da autismo. Una relazione che filtra attraverso la «seconda pelle»",
Andrea Dainesi, Inge Martine Pretorius
,
Details
,
FullText