Rivisteweb
Articles - Scuola democratica - number : 3, September-December 2020
10.12828/99894
"Introduction",
Leonardo Piromalli, Gioia Pompili, Assunta Viteritti
,
Details
,
FullText
10.12828/99895
"The Academics: from Professionals to Employees",
Alberto Amaral
,
Details
,
FullText
10.12828/99896
"Academics Facing Unpredictable Changes",
Roberto Moscati
,
Details
,
FullText
10.12828/99897
"Challenges in Higher Education. Teaching Innovation between Experimentation and Standardization",
Gioia Pompili, Assunta Viteritti
,
Details
,
FullText
10.12828/99898
"The Morphing of Academic Ethos between Evaluation and Digitalisation. Functionality, Flexibility and Proactivity",
Emiliano Grimaldi, Rosaria Lumino, Dora Gambardella
,
Details
,
FullText
10.12828/99899
"University in Transformation. Actors, Strategies and Scientific Production in the Sociological Area. A Local Case Study",
Simona Colarusso, Orazio Giancola
,
Details
,
FullText
10.12828/99900
"Precariousness and Academic Careers in Italian Universities",
Barbara Grüning, Gianluca De Angelis
,
Details
,
FullText
10.12828/99901
"The Reshaping of Academic Culture. Academic Subjects Navigating the Study-Success Policy Assemblage",
Marco Romito
,
Details
,
FullText
10.12828/99902
"The Synergy between Innovative Didactics and the Third Mission to Integrate the Three University Missions",
Barbara Mazza, Elena Valentini
,
Details
,
FullText
10.12828/99903
"Faculty Development. Brief History at International and National Level",
Antonella Lotti
,
Details
,
FullText
10.12828/99904
"Lo sviluppo professionale del docente universitario. Vision, organizzazione e co-progettazione nell’esperienza TLL dell’Università di Bari",
Loredana Perla
,
Details
,
FullText
10.12828/99905
"Change agent e comunità di pratica. Uniti per affrontare la pandemia. Il caso dell’Università di Padova",
Monica Fedeli
,
Details
,
FullText
10.12828/99906
"Università dopo l’emergenza: quali opportunità? Il caso dell’Università di Torino",
Barbara Bruschi
,
Details
,
FullText
10.12828/99907
"Innovare la didattica nell’emergenza. Il percorso dell’Università di Bologna",
Elena Luppi, Barbara Neri, Ira Vannini
,
Details
,
FullText
10.12828/99908
"Migliorare la didattica attraverso la riflessione sulle pratiche. Il progetto F.E.D.E.R.I.C.O. dell’Università degli Studi di Napoli Federico II",
Maura Striano, Valentina Paola Cesarano, Alessandra Priore
,
Details
,
FullText
10.12828/99909
"Il framework Pedagogy-Space-Technology. Un ecosistema per l’innovazione didattica nel Politecnico di Milano",
Susanna Sancassani
,
Details
,
FullText
10.12828/99910
"La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma",
Giovanni Brancato
,
Details
,
FullText
10.12828/99911
"Perulli, A., Ramella, F., Rostan, M. e Semenza, R. (2018), La terza missione degli accademici italiani, Bologna, Il Mu- lino",
Barbara Mazza
,
Details
,
FullText
10.12828/99912
"Grimaldi, E. (2020), An Archaeology of Educational Evaluation. Epistemological Spaces and Political Paradoxes, Lon- don-New York, Routledge",
Davide Borrelli
,
Details
,
FullText
10.12828/99913
"Mannheim, K. (2019), Giovani e generazioni, Milano, Meltemi",
Andrea Casavecchia
,
Details
,
FullText