Rivisteweb
Articles - Psicologia clinica dello sviluppo - number : 3, December 2022
10.1449/103819
"Between well-being and inequalities. Parenting in the first thousand days",
Laura Migliorini, Romoli Vittoria, Paola Cardinali
,
Details
,
FullText
10.1449/103811
"Interference suppression in autism spectrum disorders. A meta-analysis of studies using the Flanker test",
Irene Tonizzi, Corrado Repetto, David Giofrè, Maria Carmen Usai
,
Details
,
FullText
10.1449/103814
"The construction of meaning in the ADHD diagnosis. A linguistic and psychodynamic research on parents’ and clinicians’ representations.",
Fabio Vitale, Sara Molgora, Giancarlo Tamanza
,
Details
,
FullText
10.1449/103815
"Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia",
Nicoletta Scionti, Giulia Luzi, Laura Zampini, Gian Marco Marzocchi
,
Details
,
FullText
10.1449/105977
"Developmental Coordination Disorder and Developmental Dyspraxia. Towards a shared knowledge and clinical practice?",
Stefania Zoia, Marina Biancotto, Luisa Girelli
,
Details
,
FullText
10.1449/105978
"Childhood Apraxia of Speech",
Anna Maria Chilosi, Irina Podda
,
Details
,
FullText
10.1449/105979
"Assessment of Developmental Apraxia as a diagnostic key tool for motor impaiment",
Giuseppe Cossu
,
Details
,
FullText
10.1449/105980
"Risk of problematic smartphone use among the youth and related parental motives",
Camilla Orefice, Ramona Cardillo, Claudia Marino, Alessio Vieno, Irene C. Mammarella
,
Details
,
FullText
10.1449/103816
"Regolare l’uso dei dispositivi elettronici in età evolutiva. Un’esperienza con un parent-training cognitivo-comportamentale online",
Angela Saccà, Valentina Grazia, Francesca Cavallini, Consuelo Mameli
,
Details
,
FullText
10.1449/103817
"Focus sulla comprensione orale nella prevenzione delle difficoltà di apprendimento. Un’esperienza con 17 bambini «a rischio»",
Davide Fazzolari
,
Details
,
FullText