Rivisteweb
Articles - Psicologia clinica dello sviluppo - number : 2, August 2018
10.1449/90829
"The homophobic bullying. Characteristics, consequences and intervention typologies",
Alessandra Salerno, Valentina Tiralongo
,
Details
,
FullText
10.1449/90830
"Cyberbullying and gender differences in adolescence",
Giulia Perasso, Lavinia Barone
,
Details
,
FullText
10.1449/90831
"Application of the Lausanne Trilogue Play Procedure to Families with Adolescent Sons: A Preliminary Study",
Micol Parolin, Laura Sudati, Michela Gatta, Alessandra Simonelli
,
Details
,
FullText
10.1449/90832
"Attachment, parental reactions and coping strategies in difficult situations. A study on maltreated children",
Lorenza Di Pentima, Alessandro Toni, Antonio Roazzi, Grazia Attili
,
Details
,
FullText
10.1449/90833
"Siblings' perspectives on their relationships with a brother or sister with autism",
Fiorenzo Laghi, Alexandra Gradilone
,
Details
,
FullText
10.1449/90834
"Reading training improves reading... and school well-being?",
Paola Zanchi, Valentina Tobia, Laura Dentella, Giampiero Chessa, Claudio Vio, Silvia Pesenti, Gian Marco Marzocchi
,
Details
,
FullText
10.1449/90835
"L'affidamento familiare tra teoria e realtà: opportunità, incongruenze e contraddizioni. Proposta di discussione a cura di Rosalinda Cassibba e Donatella Cavanna. Interventi di Paola Bastianoni e Marco Chistolini",
Rosalinda Cassibba, Donatella Cavanna, Paola Bastianoni, Marco Chistolini
,
Details
,
FullText
10.1449/90836
"Prosocial behaviours and sense of fairness in 21-month-old infants",
Laura Franchin, Federica Savazzi, Isabel Cristina Neira-Gutierrez, Luca Surian
,
Details
,
FullText
10.1449/90837
"Rejection sensitivity and relational wellbeing in adolescence",
Valentina Grazia, Luisa Molinari
,
Details
,
FullText
10.1449/90838
"Mutismo selettivo come disfunzione autonomica? Theraplay come trattamento regolativo: un caso",
Milena Milani
,
Details
,
FullText
10.1449/90839
"Percorsi logopedici di gruppo per bambini piccoli con disturbo specifico di linguaggio e valutazione del successivo apprendimento della letto-scrittura",
Maria Giulia Cataldo, Maria Giovanna Pedersoli, Ottaviano Martinelli
,
Details
,
FullText