Rivisteweb
Articles - Psicologia clinica dello sviluppo - number : 2, August 2020
10.1449/97610
"Il Coronavirus e la psicologia clinica dello sviluppo",
,
Details
,
FullText
10.1449/97611
"L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile",
Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti
,
Details
,
FullText
10.1449/97612
"Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità",
Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba
,
Details
,
FullText
10.1449/97613
"Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo",
Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini
,
Details
,
FullText
10.1449/97614
"Bambini e adolescenti sordi segnanti al tempo del Coronavirus. La comunicazione al centro della relazione",
Elena Tomasuolo, Virginia Volterra
,
Details
,
FullText
10.1449/97615
"I bambini e la Quarantena: una storia di diritti negati?",
Stefano Vicari
,
Details
,
FullText
10.1449/97002
"Between reductionism and complexity. Developmental pathways of antisocial behavior",
Renzo Di Cori
,
Details
,
FullText
10.1449/97003
"Maternal perception of emotional expressiveness. A cross-cultural comparison",
Francesca Locati, Vanessa Zuccalli, Laura Parolin
,
Details
,
FullText
10.1449/97005
"What is therapeutic in Therapeutic Residential Care? How to support and analyse the therapeutic dimension in residential care",
Laura Palareti, Paola Bastianoni, Francesca Emiliani, Monia Ciriello, Lucia Ravazzi, Giorgia Olezzi
,
Details
,
FullText
10.1449/97004
"Executive Functioning in children with Specific Learning Disorder according to parents’ perception: a study with the BRIEF-2 questionnaire",
Clara Bombonato, Maria Chiara Di Lieto, Paola Cristofani, Silvia Spoglianti, Annamaria Chilosi, Chiara Pecini
,
Details
,
FullText
10.1449/97007
"School learning and pragmatic of language in children and adolescents with ADHD",
Marta Vidoz, Ramona Cardillo, Claudio Vio, Irene C. Mammarella
,
Details
,
FullText
10.1449/97008
"A new updating working memory task. normative data and comparison between typically- developing children and children with poor reading comprehension",
Mara Marsura, Enrico Toffalini, Barbara Carretti
,
Details
,
FullText
10.1449/95807
"La comunicazione della diagnosi di disturbo specifico dell’apprendimento. Lo studente, la famiglia e il contesto scolastico",
Cristina Semeraro, Gabrielle Coppola, Daniela Lucangeli, Rosalinda Cassibba
,
Details
,
FullText
10.1449/97010
"Quando gli studenti universitari chiedono aiuto per lo studio. Esperienza di percorsi di potenziamento sulle abilità di studio in un servizio di counseling e psicoterapia per studenti universitari",
Chiara Meneghetti, Debora Palamà, Cosmiana Saponaro, Claudia Zamperlin, Mara Fabris, Rossana De Beni
,
Details
,
FullText