Rivisteweb
Articles - Scuola democratica - number : 2, May-August 2020
10.12828/98144
"Gli Istituti tecnici superiori dal 2010 a oggi. Un quadro empirico",
Gabriele Ballarino, Stefano Cantalini
,
Details
,
FullText
10.12828/98145
"Teachers and Students Voice in a Participatory Design",
Grėtė Brukŝtutė
,
Details
,
FullText
10.12828/98146
"Teaching Preferences in Content and Language Integrated Learning (CLIL). An Exploratory Study Based on the Vignette Experiment Methodology",
Simone Virdia, Dieter Wolff
,
Details
,
FullText
10.12828/98147
"Exploring Practices, Problems and Cultural Challenges of Italian Teachers in the Digital Era",
Stefania Capogna, Maria Chiara De Angelis, Flaminia Musella
,
Details
,
FullText
10.12828/98148
"Lesson on Uncertainty. A Workshop on Economy and Creativity for Primary Schools.",
Valentina Moiso, Emanuela E. Rinaldi
,
Details
,
FullText
10.12828/98149
"Social Media between Communication and Education. Sharing in Order to Stand out",
Simona Perfetti, Rosario Ponziano
,
Details
,
FullText
10.12828/98150
"Dibattito sugli ordinamenti scolastici. Introduzione",
Luciano Benadusi, Vittorio Campione
,
Details
,
FullText
10.12828/98151
"Una scuola di base comprehensive dove convivano cooperazione e competizione",
Alessandro Cavalli
,
Details
,
FullText
10.12828/98152
"La scuola la fanno gli insegnanti? Sì, ma anche gli ordinamenti",
Massimo Baldacci
,
Details
,
FullText
10.12828/98153
"Ma il problema è la governance",
Giorgio Allulli
,
Details
,
FullText
10.12828/98154
"Riforma degli ordinamenti: ripensare la VET",
Fiorella Farinelli
,
Details
,
FullText
10.12828/98155
"Una riforma organica del sistema scolastico che si fondi su flessibilità e gradualità",
Giunio Luzzatto
,
Details
,
FullText
10.12828/98156
"Tett, L. and Hamilton, M. (2019), Resisting Neoliberalism in Education. Local, National and Transnational Perspectives",
Sandra Vatrella
,
Details
,
FullText
10.12828/98157
"Pontis, M. (2019), Le checklist per l’autonomia. Materiali per valutare e insegnare le abilità di autonomia nelle disabilità complesse",
Alessia Rosa
,
Details
,
FullText
10.12828/98158
"Abbatecola, E. e Stagi, L. (2017), Pink is the new black. Stereotipi di genere nella scuola dell’infanzia",
Silvia Doria
,
Details
,
FullText
10.12828/98159
"Chomsky, N. (2019), Dis-educazione. Perché la scuola ha bisogno del pensiero critico",
Fabio Ardolino, Stefano Scippo
,
Details
,
FullText