Learning Tools or Objects of Study? A Critical Reflection on the Digitalization of Italian Schools in "Scuola democratica", 3/2019 pp. 481-501, DOI: 10.12828/95945 Details € 8,00 Cite
From Digital Exclusion to Overuse: Social Origins, Smartphone Pervasiveness and Learning Outcomes in "Polis", 3/2018 pp. 341-370, DOI: 10.1424/91424 Details € 8,00 Cite
Mary Chayko, Superconnected. The Internet, Digital Media and Techno-Social Life. Thousand Oaks, CA: Sage, 2016, 272 pp. in "Sociologica", 3/2017 DOI: 10.2383/89519 Details Download Cite
A scuola di competenza digitale. Il ruolo degli insegnanti nell'uso delle ICT degli studenti in "Scuola democratica", 1/2013 pp. 79-104, DOI: 10.12828/73377 Details € 8,00 Cite
Inequalities in the Net: Skill Gaps and Strategies in Internet Use in "Polis", 2/2007 pp. 245-276, DOI: 10.1424/24969 Details € 8,00 Cite
Se l'Auditel fa la felicità in "il Mulino", 1/2010 pp. 113-118, DOI: 10.1402/31090 Details € 4,99 Cite