How and why is the COVID-19 crisis impacting trust in institutions? A two-wave longitudinal study in Italy in "Psicologia sociale", 3/2022 pp. 341-358, DOI: 10.1482/105492 Details Cite
Relative deprivation, populist orientation and populist vote: A field research in "Psicologia sociale", 1/2022 pp. 25-34, DOI: 10.1482/103206 Details Cite
Moving away from Populist Votes. The Role of Anxiety during the COVID-19 Pandemic in "Polis", 1/2021 pp. 153-164, DOI: 10.1424/100291 Details € 8,00 Cite
The nudge and the persuasion in "Giornale italiano di psicologia", 2/2020 pp. 403-408, DOI: 10.1421/97864 Details € 8,00 Cite
Political ideology moderates the relationship between outgroup size and prejudice toward immigrants: A longitudinal, multilevel study in "Psicologia sociale", 1/2019 pp. 115-128, DOI: 10.1482/92930 Details € 8,00 Cite
Political scandal and public opinion: impact and image repair strategies in "Giornale italiano di psicologia", 3/2017 pp. 727-760, DOI: 10.1421/88384 Details € 8,00 Cite
In ricordo del prof. Palmonari in "Psicologia sociale", 3/2016 pp. 209-209, DOI: 10.1482/84662 Details Download Cite
Ancora molta strada. Risposta ai commenti in "Giornale italiano di psicologia", 3/2015 pp. 513-524, DOI: 10.1421/81164 Details € 8,00 Cite
Consumer tribes and political identity: lifestyle between traditional cleavages and individualization in "Giornale italiano di psicologia", 3/2015 pp. 401-426, DOI: 10.1421/81150 Details € 8,00 Cite
The gender-based stereotype about food is on the table. Food choice also depends on co-eater's gender in "Psicologia sociale", 2/2015 pp. 161-172, DOI: 10.1482/80763 Details € 8,00 Cite
Fake online reviews: A study on eWOM influence when suspicions arise in "Psicologia sociale", 1/2014 pp. 71-82, DOI: 10.1482/76369 Details € 8,00 Cite
L'ampiezza della disparità in "il Mulino", 2/2014 pp. 315-322, DOI: 10.1402/76170 Details € 4,99 Cite
Parents and children 35 years after: politics doesn't live here anymore in "Rivista italiana di scienza politica", 1/2012 pp. 3-28, DOI: 10.1426/36738 Details € 8,00 Cite
"De gustibus": social influence in the formation of food preferences in "Psicologia sociale", 3/2010 pp. 359-386, DOI: 10.1482/33183 Details € 8,00 Cite
Candidate portrait or group picture? Categorization of political propaganda images in the age of personalized politics in "Psicologia sociale", 1/2010 pp. 115-132, DOI: 10.1482/32022 Details € 8,00 Cite
Understanding Voting Behaviour: Weakness of Sociological Factors and the Unbearable Individualisation Thesis in "Polis", 3/2009 pp. 367-398, DOI: 10.1424/31134 Details € 8,00 Cite
The left-right distinction as a political heuristic: Changes in Italy, 1975-2006 in "Psicologia sociale", 3/2009 pp. 455-466, DOI: 10.1482/30694 Details € 8,00 Cite
Quando la difesa del territorio diventa voto in "il Mulino", 3/2008 pp. 441-448, DOI: 10.1402/26907 Details € 4,99 Cite
Destra e sinistra: vale ancora la pena di parlarne? in "il Mulino", 1/2008 pp. 84-93, DOI: 10.1402/25980 Details € 4,99 Cite
Psycho-social predictors of work related injuries in "Psicologia sociale", 2/2007 pp. 247-274, DOI: 10.1482/25063 Details € 8,00 Cite
Ambivalence as an experience of affective relationship to politics in "Psicologia sociale", 1/2006 pp. 197-206, DOI: 10.1482/21508 Details € 8,00 Cite
Le emozioni nella politica in "il Mulino", 5/2005 pp. 872-882, DOI: 10.1402/20341 Details € 4,99 Cite
Una nuova bellezza: studi sull'effetto persuasivo di una fonte che aderisce a un modello socialmente desiderabile in "Giornale italiano di psicologia", 2/2003 pp. 389-410, DOI: 10.1421/8920 Details € 8,00 Cite
Comunicazione persuasiva e relazioni asimmetriche fra gruppi in "Giornale italiano di psicologia", 2/2002 pp. 445-456, DOI: 10.1421/1247 Details € 8,00 Cite
Rappresentazioni dello "sballo" e atteggiamenti nei confronti della discoteca in un campione di giovani consumatori di sostanze psico-attive in "Psicologia clinica dello sviluppo", 3/2000 pp. 415-440, DOI: 10.1449/606 Details € 8,00 Cite
Individui e gruppi di fronte alla comunicazione persuasiva in "Giornale italiano di psicologia", 2/2001 pp. 299-320, DOI: 10.1421/346 Details € 8,00 Cite
Percezione dell'influenza della TV e orientamento politico: l'effetto della terza persona in un contesto maggioritario imperfetto in "Giornale italiano di psicologia", 4/2001 pp. 803-824, DOI: 10.1421/377 Details € 8,00 Cite