How to teach and study research ethics: The challenge of a new Ph.D. program in "Psicologia clinica dello sviluppo", 2/2021 pp. 270-272, DOI: 10.1449/101501 Details € 8,00 Cite
The relevance of theories of test in teaching the psychological assessment tools in "Giornale italiano di psicologia", 1/2021 pp. 63-67, DOI: 10.1421/101220 Details € 8,00 Cite
The relevance of the context in the giftedness in "Giornale italiano di psicologia", 3-4/2020 pp. 747-752, DOI: 10.1421/100057 Details € 8,00 Cite
Effects of Socio-Cultural Level (SCL) on personality dimensions in "Giornale italiano di psicologia", 4/2015 pp. 875-884, DOI: 10.1421/81946 Details € 8,00 Cite
Quality of life of individuals with intellectual disability: Models, measurement and clinical strategies in "Psicologia clinica dello sviluppo", 2/2014 pp. 183-210, DOI: 10.1449/77634 Details € 8,00 Cite
Capacità discriminativa delle Scale Vineland: profili di soggetti in età evolutiva con ritardo mentale in "Psicologia clinica dello sviluppo", 2/2003 pp. 225-244, DOI: 10.1449/9689 Details € 8,00 Cite
Converging evidence and multiple hypotheses: The Null Hypothesis Significance Testing in psychological research in "Giornale italiano di psicologia", 4/2009 pp. 883-898, DOI: 10.1421/30941 Details € 8,00 Cite
The Socio-Cultural Level (SCL) in the psychological research. Conceptual and methodological Issues in "Psicologia sociale", 3/2008 pp. 387-408, DOI: 10.1482/28379 Details € 8,00 Cite
La specificità delle tecniche proiettive e i limiti del dibattito sulle loro proprietà psicometriche in "Psicologia clinica dello sviluppo", 2/2004 pp. 195-216, DOI: 10.1449/14713 Details € 8,00 Cite