Loredana Bolzan Manuale di sopravvivenza fra segni e sogni. "Suzanne et le Pacifique" di Giraudoux pp. 165-190, DOI: 10.1419/7540 Details € 8,00 Cite
Pier Vincenzo Mengaldo La critica militante di Gianfranco Contini pp. 191-206, DOI: 10.1419/7541 Details € 8,00 Cite
Ferdinando Amigoni I rottami del niente: il fantastico nell'opera di Anna Maria Ortese pp. 207-238, DOI: 10.1419/7542 Details € 8,00 Cite
Francesca Marroni Contro l'oblio. Christina Rossetti dialoga con Dante e Petrarca pp. 261-282, DOI: 10.1419/7544 Details € 8,00 Cite
Davide Cancellieri Loria e il genere-romanzo. Preistoria delle "Memorie inutili" pp. 283-304, DOI: 10.1419/7545 Details € 8,00 Cite
Anna Longoni Federico Sanguineti (a cura di), "Dantis Alagherii Comedia" pp. 305-311, DOI: 10.1419/7546 Details € 8,00 Cite
Cesare Segre Postilla sull'edizione Sanguineti della "Commedia" di Dante pp. 312-314, DOI: 10.1419/7547 Details € 8,00 Cite
Mauro Bignamini Mauro Novelli, "I "saggi lirici" di Delio Tessa" pp. 315-318, DOI: 10.1419/7548 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Enrico Testa, Exploring the Motif of Bones in Giorgio Caproni’s Work. Luca Daino, ‘Nelle lame dello sfalcio quotidiano’. An Analysis of Alberto Nessi’s Poetry. Angela Borghesi, Zanzotto, Maybe. Approaching ‘Dietro il paesaggio. Pier Vincenzo Mengaldo, ‘Siesta’ by Antonio Machado: A Commentary. Paola Siano, Paola Siano, Il carteggio Michele Barbi – Ernesto Giacomo Parodi (Guido Lucchini). Angelo R. Pupino, Federico Pier Maria Sanguineti, Le parolacce di Dante Alighieri, Introduzione di Moni Ovadia (Angelo R. Pupino). Edoardo Camassa, Figures of Power to Excess: Analysys of a Page of ‘El Otoño del Patriarca’. Piera Tomasoni, The Critical Edition of the Manuscript Saibante-Hamilton 390: An Outstanding Model for Future Research. Donata Meneghelli, Balzac’s Objects: Between Sign and Presence. [continue...]