Ferdinando Amigoni La bestia folgorosa. Il fantasma eil nome in Tommaso Landolfi pp. 1-32, DOI: 10.1419/11902 Details € 8,00 Cite
Silvana Caporaletti Metamorfosi di un testo narrativo: "The Signalman" di Charles Dickens pp. 33-60, DOI: 10.1419/11903 Details € 8,00 Cite
Boris Sokolov Michail Bulgakov e la tradizione esoterica dell'inizio del XX secolo: Emilij Mindlin e Gustav Meyrink pp. 61-86, DOI: 10.1419/11904 Details € 8,00 Cite
Valeri Panjuskin REGISTRERÒ così. Per un'analisi comparativa di tre varianti della pièce di Michail Bulgakov "Cabala dei bigotti" pp. 87-102, DOI: 10.1419/11905 Details € 8,00 Cite
Guido Lucchini Ernesto Giacomo Parodi e Graziadio Isaia Ascoli: una discussione pp. 103-116, DOI: 10.1419/11906 Details € 8,00 Cite
Giuseppe Ledda "Tópoi" dell'inidicibilità e metaforismi nella "Commedia" pp. 117-140, DOI: 10.1419/11907 Details € 8,00 Cite
Aldo Castellani Un progetto di illustrazione d'autore dell'"Evgenij Onegin" di Puskin pp. 141-156, DOI: 10.1419/11908 Details € 8,00 Cite
Marilena Ermilli "Il viaggio" di Luigi Pirandello. Una lettura antropologica e psicoanalitica pp. 157-176, DOI: 10.1419/11909 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». , Notizie sui collaboratori. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Paolo Jachia, Harold Bloom and Sigmund Freud: A Critical Comparison. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]