Michelangelo Picone Il contesto classico del canto di Ulisse pp. 171-192, DOI: 10.1419/11996 Details € 8,00 Cite
Lorenza Gattamorta Luzi e Dante: figure e trame di una intertestualità pp. 193-218, DOI: 10.1419/11997 Details € 8,00 Cite
Roberto Farneti "L'invidia ama nascondersi". Girard su Shakespeare pp. 229-248, DOI: 10.1419/11999 Details € 8,00 Cite
Silvana Caporaletti Reading the End in the Beginning of John Fowles's "The Collector" pp. 277-296, DOI: 10.1419/12001 Details € 8,00 Cite
Mauro Bignamini Robert Smadja, "Corps et roman. Balzac, Thomas Mann, Dylan Thomas, Marguerite Yourcenar" pp. 297-300, DOI: 10.1419/12002 Details € 8,00 Cite
Flavio Santi "Pasolini old and new. Surveys and Studies", a cura di Z.G. Baranski pp. 301-304, DOI: 10.1419/12003 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Enrico Testa, Exploring the Motif of Bones in Giorgio Caproni’s Work. Luca Daino, ‘Nelle lame dello sfalcio quotidiano’. An Analysis of Alberto Nessi’s Poetry. Angela Borghesi, Zanzotto, Maybe. Approaching ‘Dietro il paesaggio. Pier Vincenzo Mengaldo, ‘Siesta’ by Antonio Machado: A Commentary. Paola Siano, Paola Siano, Il carteggio Michele Barbi – Ernesto Giacomo Parodi (Guido Lucchini). Angelo R. Pupino, Federico Pier Maria Sanguineti, Le parolacce di Dante Alighieri, Introduzione di Moni Ovadia (Angelo R. Pupino). Edoardo Camassa, Figures of Power to Excess: Analysys of a Page of ‘El Otoño del Patriarca’. Piera Tomasoni, The Critical Edition of the Manuscript Saibante-Hamilton 390: An Outstanding Model for Future Research. Donata Meneghelli, Balzac’s Objects: Between Sign and Presence. [continue...]