Giuliana Adamo Limina testuali nello sperimentalismo di Italo Calvino pp. 1-28, DOI: 10.1419/8438 Details € 8,00 Cite
Roberto Costantini La problematica del segno in "Sir Gawain and the Green Knight" pp. 29-74, DOI: 10.1419/8439 Details € 8,00 Cite
Grazia Cerulli W.B. Yeats. A Poet and His Discontents pp. 75-90, DOI: 10.1419/8440 Details € 8,00 Cite
John Meddemmen L'estro comico della lingua inglese in italiano. A proposito di Alan Bennett pp. 91-122, DOI: 10.1419/8441 Details € 8,00 Cite
Rossano Pestarino Tra "Amadigi", "Floridante" e "Liberata": storia di un verso tassiano (e tracce di una dipendenza?) pp. 123-146, DOI: 10.1419/8442 Details € 8,00 Cite
Rocco Coronato Alessandro Serpieri (a cura di), "William Shakespeare, Il primo Amleto; William Shakespeare, Amleto" pp. 147-151, DOI: 10.1419/8443 Details € 8,00 Cite
Rossano Pestarino Marina Ricucci, "Il 'neghittoso' e il 'fier connubio'" pp. 152-, DOI: 10.1419/8444 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Dante Isella, Clelia Martignoni, Vittorio Sereni, «Ancora sulla strada di Zenna». Variazioni su un tema leopardiano. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]