Rita Caprini I nomi della "strega" in Europa: dalla lingua alla storia, ai testi pp. 161-182, DOI: 10.1419/9106 Details € 8,00 Cite
Manuela Marchesini "Signorina Rosina": Pizzuto e Beckett, ovvero la scrittura come pittogramma pp. 183-202, DOI: 10.1419/9107 Details € 8,00 Cite
Giovanna Pinna La "Braut von Massina" di Schiller o della poetica in poesia pp. 203-234, DOI: 10.1419/9108 Details € 8,00 Cite
Guido Lucchini Due lettere del Tommaseo a Giuseppe Barzilai pp. 235-246, DOI: 10.1419/9109 Details € 8,00 Cite
Rossano Pestarino In margine al recupero delle "Rime" di Diego Sandoval di Castro pp. 247-270, DOI: 10.1419/9110 Details € 8,00 Cite
Alfonso Paolella Tasso nei giudizi di Di Breme, di Pellico e Gherardini pp. 271-286, DOI: 10.1419/9111 Details € 8,00 Cite
Mauro Nervi Fuori orario. Il bastonatore nel "Processo" di Franz Kafka pp. 287-310, DOI: 10.1419/9112 Details € 8,00 Cite
Margherita Lecco Massimo Bonafin, "Contesti della parodia" pp. 311-315, DOI: 10.1419/9113 Details € 8,00 Cite
Angela Ferrari Bice Mortara Garavelli, "Le parole e la giustizia" pp. 316-, DOI: 10.1419/9114 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Dante Isella, Clelia Martignoni, Vittorio Sereni, «Ancora sulla strada di Zenna». Variazioni su un tema leopardiano. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]