Rivisteweb
Articles - Psicologia clinica dello sviluppo - number : 2, August 2022
10.1449/103810
"The relationship among bullying, cyberbullying and eating problems. A review of international literature",
Roberta Biolcati, Federica Ambrosini, Veronica Lolli, Simona Simone, Antonia Parmeggiani
,
Details
,
FullText
10.1449/103812
"Prosodic skills and socio-pragmatic competence in Autism Spectrum Disorder: A review on the role of attentional atypia",
Maria Teresa Bruno, Sofia Russo, Eloisa Valenza
,
Details
,
FullText
10.1449/102010
"A study on the occasion of the Italian standardization of the ADHD Rating Scale-5: Degree of agreement between parents and teachers, character- istics in the population and functioning deficits of subgroups with ADHD symptoms",
Marina Cavallero, Gian Marco Marzocchi
,
Details
,
FullText
10.1449/103813
"Imaginary companion: A pre-school children study",
Vittoria Badino, Luca Milani, Sarah Miragoli
,
Details
,
FullText
10.1449/104680
"Attachment theory use in family court: Toward a use for the best-interest-of-the-child",
Lavinia Barone, Rosalinda Cassibba
,
Details
,
FullText
10.1449/104681
"Attachment theory: From research to forensic and clinical context",
Massimo Ammaniti
,
Details
,
FullText
10.1449/104682
"Assessment and attachment theory",
Giulio Cesare Zavattini
,
Details
,
FullText
10.1449/102016
"Disturbi Specifici di Apprendimento e Multimedialità: l’efficacia di un training di potenziamento cognitivo tramite l’uso di web app",
Paola Monaci, Federica Sferra, Cosmiana Saponara, Enrico Toffalini
,
Details
,
FullText
10.1449/102017
"Ristrutturazione dei servizi di un centro di riabilitazione per bambini con disturbi del neurosviluppo durante la pandemia COVID-19: efficacia percepita, soddisfazione degli utenti e prospettive future",
Christian Veronesi, Maria Grazia Totino, Silvia Rossi, Donatella Tomaiuoli
,
Details
,
FullText
10.1449/102018
"Valutare l’aiuto, la condivisione e il conforto: una batteria di prove prosociali per l’infanzia (BPS-I)",
Elisa Brazzelli, Ilaria Grazzani
,
Details
,
FullText