Filippo Secchieri Critica e teoresi. Sul regime aporetico della realtà testuale pp. 335-366, DOI: 10.1419/12029 Details € 8,00 Cite
Clara Mucci "Macbeth", ovvero stregoneria, teatro e "femminilità" come costruzioni culturali al tempo di Giacomo I pp. 367-396, DOI: 10.1419/12030 Details € 8,00 Cite
Maria Serena Marchesi "For the lawyer is born but to murder - the Saviour lives but to bless". Legge degli uomini e legge di Dio in "Rizpah" di Alfred Tennyson pp. 397-428, DOI: 10.1419/12031 Details € 8,00 Cite
Daniela Carpi Borghesi e mercanti. La nuova società capitalistica in "The Merchant of Venice" di William Shakespeare pp. 429-440, DOI: 10.1419/12032 Details € 8,00 Cite
Massimo Bonifazio "Rappresentazioni compiutamente simboliche". La "mise en abyme" nell'opera di Novalis pp. 441-456, DOI: 10.1419/12033 Details € 8,00 Cite
Flavio Santi Robert S. Dombroski, "Creative Entanglements: Gadda and the Baroque" pp. 491-494, DOI: 10.1419/12036 Details € 8,00 Cite
Guido Lucchini Paola Italia, "Glossario di Carlo Emilio Gadda milanese" pp. 495-500, DOI: 10.1419/12037 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Dante Isella, Clelia Martignoni, Vittorio Sereni, «Ancora sulla strada di Zenna». Variazioni su un tema leopardiano. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]