Simona Beccone "The principle of beauty in all things": l'esperienza estetica come deautomatizzazione della percezione in John Keats pp. 197-224, DOI: 10.1419/19950 Details € 8,00 Cite
Annalisa Izzo "Al fin trarre l'impresa" prassi di chiusura narrativa e ideologia del tempo nell'"Orlando furioso" pp. 225-246, DOI: 10.1419/19951 Details € 8,00 Cite
Mauro Bignamini Un requiem per il romanzo giallo. Sul finale del "Pasticciaccio" pp. 247-264, DOI: 10.1419/19952 Details € 8,00 Cite
Guido Lucchini Pio Rajna-Philipp August Becker. Dal carteggio (quattro lettere inedite 1898-1910). Nota pp. 265-284, DOI: 10.1419/19953 Details € 8,00 Cite
Giuliana Adamo Tra poesia e prosa, tra lingua e dialetto: la voce di Paolo Bertolani pp. 291-318, DOI: 10.1419/19955 Details € 8,00 Cite
Federico Francucci Per leggere "Come se fosse un ritmo" pp. 319-338, DOI: 10.1419/19956 Details € 8,00 Cite
Fabio Pusterla "Sul sasso de la volpe". Per Franco Scataglini pp. 339-348, DOI: 10.1419/19957 Details € 8,00 Cite
Giuseppe Girimonti Greco Roland Barthes, La Préparation du roman I et II. Cours et séminaires au Collège de France (1978-1979 et 1979-1980) pp. 349-350, DOI: 10.1419/19958 Details € 8,00 Cite
Clelia Martignoni Paola Frandini, Giorgio Bassani e il fantasma di Ferrara pp. 351-354, DOI: 10.1419/19959 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Enrico Testa, Exploring the Motif of Bones in Giorgio Caproni’s Work. Luca Daino, ‘Nelle lame dello sfalcio quotidiano’. An Analysis of Alberto Nessi’s Poetry. Angela Borghesi, Zanzotto, Maybe. Approaching ‘Dietro il paesaggio. Pier Vincenzo Mengaldo, ‘Siesta’ by Antonio Machado: A Commentary. Paola Siano, Paola Siano, Il carteggio Michele Barbi – Ernesto Giacomo Parodi (Guido Lucchini). Angelo R. Pupino, Federico Pier Maria Sanguineti, Le parolacce di Dante Alighieri, Introduzione di Moni Ovadia (Angelo R. Pupino). Edoardo Camassa, Figures of Power to Excess: Analysys of a Page of ‘El Otoño del Patriarca’. Piera Tomasoni, The Critical Edition of the Manuscript Saibante-Hamilton 390: An Outstanding Model for Future Research. Luca Stefanelli, Mother and Father Figures in Andrea Zanzotto’s Poetry between Landscape and History. [continue...]