Luciano Formisano A Few Remarks on Albino Pierro and Gianfranco Contini pp. 207-220, DOI: 10.1419/97599 Details Cite
Guido Lucchini The Philologist and the Publisher. On the Letters between Gianfranco Contini and Giulio Einaudi pp. 221-240, DOI: 10.1419/97600 Details Cite
Stefano Lazzarin At the Origins of «La Comédie Humaine»: Uncanny Places in Balzac’s Paris pp. 241-264, DOI: 10.1419/97601 Details Cite
Nicolò Rossi The Plague, the Evidence, and the Trials: Giovanni Testori from Manzoni to Carlo Borromeo and Back pp. 265-288, DOI: 10.1419/97602 Details Cite
Arnaldo Di Benedetto Exploring Eighteenth-Century Culture with Andrea Battistini pp. 289-301, DOI: 10.1419/97603 Details Cite
Nadia Ebani An Analysis of Giovanni Pascoli’s Hymn ‘La poesia’ pp. 303-311, DOI: 10.1419/97604 Details Cite
Riccardo Antonangeli Riddle and Estrangement: Narrating the Fascist Enemy in Postwar Italian Literature pp. 313-334, DOI: 10.1419/97605 Details Cite
Roberto Silva An Iconological Interpretation of the “Sala dei Gigantiµ by Lattanzio Gambara (1572-1573) in Parma pp. 335-361, DOI: 10.1419/97606 Details Cite
Giuliana Bendelli Anna Maria Montanari, Cleopatra in Italian and English Renaissance Drama pp. 381-384, DOI: 10.1419/97608 Details Cite
Antonio Bibbò Edoardo Esposito, Con altra voce. La traduzione letteraria tra le due guerre pp. 385-387, DOI: 10.1419/97609 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. , Notizie sui collaboratori. , Notizie sui collaboratori. , Notizie sui collaboratori. , Notizie sui collaboratori. , Notizie sui collaboratori. , Notizie sui collaboratori. Emilia Di Rocco, Towards the 'stordimento d'animo'. Dante from Wonder to Astonishment. Jean Robaey, Bassani traduttore di Paul-Jean Toulet (con una postilla su Bertolucci). Francesco Venturi, Carlo Emilio Gadda’s ‘Happiness’: Leibniz, Leopardi and Shakespeare. [continue...]