Claudio Zambianchi Lucio Fontana: Sign and space, ca. 1947-1951 pp. 5-14, DOI: 10.7374/102395 Details Cite
Davide Lacagnina Premises and first abstract developments in Antonio Sanfilippo’s painting (1946-1947): political instances, visual sources, European openings pp. 15-26, DOI: 10.7374/102396 Details Cite
Giuseppe Di Natale «Toujours le même signe!». Giuseppe Capogrossi at the trial of abstract-surrealist research in Post-World War II Europe pp. 15-38, DOI: 10.7374/102397 Details Cite
Minna Heimburger Salvator Rosa author of The Dead Soldier in The National Gallery of London? pp. 40-48, DOI: 10.7374/102398 Details Cite
Adriano Amendola Rome 1810. Giuseppe Binda visiting the studio of Antonio Canova pp. 49-58, DOI: 10.7374/102399 Details Cite
Chiara Piva Pietro Edwards and the Creugante by Antonio Canova pp. 59-69, DOI: 10.7374/102400 Details Cite
Michele Amedei On the activity of Vincenzo Cabianca and other Macchiaioli as copyists at the Uffizi in the 1850s pp. 70-85, DOI: 10.7374/102401 Details Cite
Daniele Galleni Setting the First World War: A series of sketches by Galileo Chini pp. 86-89, DOI: 10.7374/102402 Details Cite
Elisa Coletta From Piero della Francesca to Andrej Tarkovskij. Analytic iconology at work pp. 90-100, DOI: 10.7374/102403 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Alessandro Nigro, Claude Cahun e Marcel Moore: la fotografia e il fotomontaggio come journal intime. Paolo Marconi, Archeologia, filologia, restauro, "falso storico". Luisa Giacobbe, Minimalismo americano e arte italiana delle «Nuove Strutture» alla XXXIV Biennale d'arte di Venezia. Angela Napoletano, Preesistenze medievali nell'area di Palazzo Silvestri-Rivaldi. Francesca Geremia, The wooden building structures in the mediterranean and european tradition . Benedetta Cestelli Guidi, Arte Primitiva di Franz Boas: una prospettiva storico-artistica. Alessia Fassone, Alessandra Giovannini Luca, Giovan Battista Belzoni e la mostra a Piccadilly. Carlo Baggio, Il restauro antisismico dei centri storici e la regola d'arte. Francesca Romana Stabile, Michele Zampilli, Palazzo Nardini: e restoration project by Paolo Marconi, 1985. Eva Francioli, Magazines as ConstructivistArtworks. The Case of «Več'/Objet/Gegenstand». [continue...]