Franca Roncarolo Media, partiti e second order elections. Materiali per un bilancio e prospettive di ricerca pp. 5-14, DOI: 10.3270/31636 Details € 7,00 Cite
Paolo BellucciDiego GarziaMartiño Rubal Maseda Political campaign, government approval and European Parliament elections pp. 15-32, DOI: 10.3270/31637 Details € 7,00 Cite
Lynda Lee KaidSilke AdamMichaela Maier Televised Advertising in the 2009 European parliamentary elections: Campaign strategies in and across Europe pp. 33-48, DOI: 10.3270/31638 Details € 7,00 Cite
Lorenzo MoscaEdoardo Novelli The European election campaign on political parties posters pp. 49-66, DOI: 10.3270/31639 Details € 7,00 Cite
Cristopher Cepernich «At centre stage». How the election and press campaign revolved around the public and private «mishaps» of Silvio Berlusconi pp. 67-80, DOI: 10.3270/31640 Details € 7,00 Cite
Marinella Belluati Use your vote. The European information campaign on 2009 EU Elections pp. 81-88, DOI: 10.3270/31641 Details € 7,00 Cite
Giuliano Bobba More local than national. Communication of parties for the 2009 European elections in Italy pp. 89-98, DOI: 10.3270/31642 Details € 7,00 Cite
Francesco Cannone Coverage strategies of main Italian newspapers in the 2009 European election campaign pp. 99-106, DOI: 10.3270/31643 Details € 7,00 Cite
Giovanna MascheroniSara Minucci The European elections on the web: Campaigning 2.0? pp. 107-114, DOI: 10.3270/31644 Details € 7,00 Cite
Loris Caruso Elected to do what? European Parliament representation in the eyes of the Corriere della Sera pp. 115-124, DOI: 10.3270/31645 Details € 7,00 Cite
Paolo Natale 2009 European election: Italy within Europe pp. 125-136, DOI: 10.3270/31646 Details € 7,00 Cite
Cristopher Cepernich Paolo Pombeni. L'Europa di carta. Stampa e opinione pubblica in Europa nel 2008 pp. 137-138, DOI: 10.3270/31647 Details € 7,00 Cite
Federico Boni Ib Bondebjerg e Peter Madsen. Media, democracy and European culture pp. 139-142, DOI: 10.3270/31648 Details € 7,00 Cite
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica pp. 143-146, DOI: 10.3270/31649 Details € 7,00 Cite
Elezioni europee 2009: l'informazione politica prima del voto pp. 151-156, DOI: 10.3270/31651 Details € 7,00 Cite
La campagna elettorale per le europee 2009 nei programmi d'informazione pp. 157-160, DOI: 10.3270/31652 Details € 7,00 Cite
Focus sulla sfera pubblica europea ed il processo di integrazione pp. 161-164, DOI: 10.3270/31653 Details € 7,00 Cite
L'immagine dell'Europa. Identità, sconfinamenti, stereotipie culturali (La sposa turca, Home, Ai confini del Paradiso) pp. 165-170, DOI: 10.3270/31654 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. Fabio Bordignon, Ilvo Diamanti, Fabio Turato, The Contagion of Opinions. Citizens and Democracy in the Time of Coronavirus. Giovanni Boccia Artieri, A Voce Alta. Pandemic politics: un nuovo campo discorsivo per la ricerca sulla politica. Michele Sorice, The «Platformization» of the Public Sphere. Mauro Barisione, Against Communicationism. For a Critique of Communicative Reductionism. Giuseppe Milazzo, Inside the Screen. L’agenda social dei leader politici. Donatella Campus, Celebrity leadership. When political leaders are stars. , Elenco referees 2016. Massimo Bucchi, Satira e Politica. Fake News. Guido Legnante, Niente di nuovo sul fronte mediale. Agenda pubblica e campagna elettorale. Le divergenze parallele. L’Italia: dal voto devoto al voto liquido. Un territorio inesplorato. Le elezioni del 4 marzo 2018. Il voto del cambiamento. Le elezioni politiche del 2018. Il vicolo cieco. Le elezioni del 4 marzo 2018. Vox populi. Il voto ad alta voce del 2018. La società nelle urne. Strategie comunicative, attori e risultati delle elezioni politiche 2018.. [continue...]