Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Fiorella MontiFrancesca AgostiniChiara Ferracuti Early institutionalization in Russia and Romania and the effects on child development pp. 423-448, DOI: 10.1449/33623 Details € 7,00 Cite
Manuela Lavelli Primi sviluppi dell'intersoggettività e differenze interdiadiche (e intertriadiche) nei processi di co-regolazione genitore-bambino. Presentazione pp. 449-454, DOI: 10.1449/33624 Details € 7,00 Cite
Manuela LavelliChiara Barachetti Interdyadic differences in early developmental processes of mother-infant co-regulation pp. 455-478, DOI: 10.1449/33625 Details € 7,00 Cite
Renata TambelliAnna Maria SperanzaCristina TrentiniFlaminia Odorisio Affective regulation in at-risk mother-infant dyads pp. 479-502, DOI: 10.1449/33626 Details € 7,00 Cite
Cristina Riva CrugnolaAlessandro AlbizzatiClaudia CaprinSimona Gazzotti Emotional regulation and styles of interaction between mother and child at nine month and maternal attachment pp. 503-526, DOI: 10.1449/33627 Details € 7,00 Cite
Alessandra SimonelliGraziella Fava VizzielloMara BighinErika Petech Co-regulation processes and development of triadic competences in the first year of infant's life pp. 527-544, DOI: 10.1449/33628 Details € 7,00 Cite
Tiziana Aureli Discussione. La costruzione precoce dell'intersoggettività pp. 545-552, DOI: 10.1449/33629 Details € 7,00 Cite
Ugo PaceCarla Zappulla The role of insecure attachment, depression, behavioral problems and suicidal ideation in adolescence pp. 553-576, DOI: 10.1449/33630 Details € 7,00 Cite
Francesca BellagambaRosalinda Cassibba Attachment security and mental references in written stories in school-age children pp. 577-596, DOI: 10.1449/33631 Details € 7,00 Cite
Caterina Balenzano The transfer of attachment functions outside the family: the role of romantic attachment pp. 597-608, DOI: 10.1449/33632 Details € 7,00 Cite
Gaetano VavalleLetizia PersanoPaola Terrusi Nuove dipendenze comportamentali in Puglia. Una ricerca epidemiologica in alcuni Istituti Scolastici Superiori - anno 2006-2007 pp. 609-614, DOI: 10.1449/33633 Details € 7,00 Cite
Gloriana BartoliChiara NovelloFederica BattermannOsvalda RamponSerenella OlettoCarlo Giaquinto Essere adolescenti e convivere con l'infezione da HIV: implicazioni psicologiche sull'esperienza di comunicazione della diagnosi pp. 615-, DOI: 10.1449/33634 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , In ricordo del prof. Palmonari. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. , Referees 2015. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. [continue...]