Pietro MuratoriBeatrice CastelliElena Federica Di CioloElisa LaiAlessandra Puntillo The Dark Triad in children and adolescents pp. 1-23, DOI: 10.1449/100100 Availability: 24/03/2021 Details
Elisa CorboBenedetta Emanuela PalladinoErsilia Meresini Bullying and disability: A literature review about characteristics, consequences and prevention strategies pp. 1-26, DOI: 10.1449/100101 Availability: 24/03/2021 Details
Adriana Lis Be Serious: Let's Play. The Assessment of Symbolic Play in Preschool and Elementary School Children pp. 431-444, DOI: 10.1449/91514 Details € 8,00 Cite
Pietro MuratoriBeatrice Castelli The Phenomenon of Imaginary Companions. A Narrative Review pp. 445-462, DOI: 10.1449/91515 Details € 8,00 Cite
Anna Giulia De CagnoSara RinaldiKinga GasparyMaria Valeria Di Martino Specific Language Impairment: The Contribution of Scientific Literature to the Efficacy of Treatment pp. 463-482, DOI: 10.1449/91516 Details € 8,00 Cite
Giulia FronzaDiego GiulianiGiuseppe EspaStefano Calzolari Children's Reading Comprehension Disorder (RCD): Does the Intellectual Profile Help to Better Understand It? pp. 483-498, DOI: 10.1449/91517 Details € 8,00 Cite
Veronica RichichiAlessandro ChinelloFrancesca ParmaLuigi Enrico ZappaElvis MazzoniFiorella Monti Anorexia Nervosa and internet: A Study on Pro-Ana Blogs in Italy pp. 499-514, DOI: 10.1449/91518 Details € 8,00 Cite
Giulia CrisciAgnese CapodieciIrene C. Mammarella Children with Symptoms of ADHD: Relationship between Internalizing Problems and Social Skills pp. 515-534, DOI: 10.1449/91519 Details € 8,00 Cite
Viola Angela IzzoMaria Anna DonatiCaterina Primi Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) and Behavioral Addictions in Adolescents: Specific and Non-specific Risk Factors pp. 535-558, DOI: 10.1449/91520 Details € 8,00 Cite
Lucia BalduzziArianna LazzariAda CigalaDonatella CavannaFabiola BizziLaura MiglioriniFrancesca EmilianiPaola Molina Commenti a «Interventi educativi per la prima infanzia: a chi fa bene il nido?» pp. 559-580, DOI: 10.1449/91521 Details € 8,00 Cite
Elisa BrazzelliEleonora FarinaIlaria GrazzaniAlessandro Pepe Measuring Prosocial Behaviors in Early Childhood: A Validation Study of the CPBQ pp. 581-596, DOI: 10.1449/91522 Details € 8,00 Cite
Roberto AvernaMilena LaboniaMaria PontilloValentina MaggioreSerena RossettiStefano Vicari L'emergenza psichiatrica in età evolutiva. Studio retrospettivo dell'ospedalizzazione psichiatrica di pazienti adolescenti pp. 597-602, DOI: 10.1449/91523 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Emanuela Maria Sironi, Patrizia Vicenza, Noemi Cataldi, Lucrezia Frinco, Marco Frinco, Barbara Sini, Reactions to the Specific Learning Disabilities diagnosis and emotional and cognitive components that influence the use of compensatory tools and dispensatory measures. The opinion of 100 SLD students. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. Alessandra Sansavini, Francesca Simion, Roberto Cubelli, Enrico Ghidoni, Aumento delle diagnosi di Disturbi Specifici dell'Apprendimento in Italia: quali fattori concorrono nel determinare tale aumento? Invito alla discussione, di Alessandra Sansavini e Francesca Simion. Interventi di Roberto Cubelli ed Enrico Ghidoni. [continue...]