Giulia AmorottiLaura GuidottiIris PelizzoniPaola Corsano L’utilizzo del reminiscing nei contesti psico-educativi. Un’esperienza con bambini con Bisogni Educativi Speciali pp. 1-8, DOI: 10.1449/103818 Availability: 09/05/2022 Details
Gioia Bottesi Vulnerability to psychopathology in adolescence: Intolerance of uncertainty as transdiagnostic risk factor pp. 1-26, DOI: 10.1449/104442 Details
Laura MiglioriniRomoli VittoriaPaola Cardinali Between well-being and inequalities. Parenting in the first thousand days pp. 347-372, DOI: 10.1449/103819 Details Cite
Irene TonizziCorrado RepettoDavid GiofrèMaria Carmen Usai Interference suppression in autism spectrum disorders. A meta-analysis of studies using the Flanker test pp. 373-402, DOI: 10.1449/103811 Details Cite
Fabio VitaleSara MolgoraGiancarlo Tamanza The construction of meaning in the ADHD diagnosis. A linguistic and psychodynamic research on parents’ and clinicians’ representations. pp. 403-426, DOI: 10.1449/103814 Details Cite
Nicoletta SciontiGiulia LuziLaura ZampiniGian Marco Marzocchi Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia pp. 427-448, DOI: 10.1449/103815 Details Cite
Stefania ZoiaMarina BiancottoLuisa Girelli Developmental Coordination Disorder and Developmental Dyspraxia. Towards a shared knowledge and clinical practice? pp. 449-456, DOI: 10.1449/105977 Details Cite
Anna Maria ChilosiIrina Podda Childhood Apraxia of Speech pp. 457-464, DOI: 10.1449/105978 Details Cite
Giuseppe Cossu Assessment of Developmental Apraxia as a diagnostic key tool for motor impaiment pp. 465-468, DOI: 10.1449/105979 Details Cite
Camilla OreficeRamona CardilloClaudia MarinoAlessio VienoIrene C. Mammarella Risk of problematic smartphone use among the youth and related parental motives pp. 469-494, DOI: 10.1449/105980 Details Cite
Angela SaccàValentina GraziaFrancesca CavalliniConsuelo Mameli Regolare l’uso dei dispositivi elettronici in età evolutiva. Un’esperienza con un parent-training cognitivo-comportamentale online pp. 495-504, DOI: 10.1449/103816 Details Cite
Davide Fazzolari Focus sulla comprensione orale nella prevenzione delle difficoltà di apprendimento. Un’esperienza con 17 bambini «a rischio» pp. 505-510, DOI: 10.1449/103817 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Camilla Orefice, Ramona Cardillo, Claudia Marino, Alessio Vieno, Irene C. Mammarella, Risk of problematic smartphone use among the youth and related parental motives. Stefania Zoia, Marina Biancotto, Luisa Girelli, Developmental Coordination Disorder and Developmental Dyspraxia. Towards a shared knowledge and clinical practice?. Angela Saccà, Valentina Grazia, Francesca Cavallini, Consuelo Mameli, Regolare l’uso dei dispositivi elettronici in età evolutiva. Un’esperienza con un parent-training cognitivo-comportamentale online. Anna Maria Chilosi, Irina Podda, Childhood Apraxia of Speech. Laura Migliorini, Romoli Vittoria, Paola Cardinali, Between well-being and inequalities. Parenting in the first thousand days. Nicoletta Scionti, Giulia Luzi, Laura Zampini, Gian Marco Marzocchi, Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia. Fabio Vitale, Sara Molgora, Giancarlo Tamanza, The construction of meaning in the ADHD diagnosis. A linguistic and psychodynamic research on parents’ and clinicians’ representations.. Davide Fazzolari, Focus sulla comprensione orale nella prevenzione delle difficoltà di apprendimento. Un’esperienza con 17 bambini «a rischio». Giuseppe Cossu, Assessment of Developmental Apraxia as a diagnostic key tool for motor impaiment. Irene Tonizzi, Corrado Repetto, David Giofrè, Maria Carmen Usai, Interference suppression in autism spectrum disorders. A meta-analysis of studies using the Flanker test. [continue...]