Antonino Colajanni ‘Perspectivism’ and Amerindian ‘ontologies’. A critical reconstruction of the debate of the last decades pp. 9-54, DOI: 10.48272/98937 Details Cite
Alessandro Mancuso The ‘ontological turn’ and epistemological issues in anthropology pp. 55-89, DOI: 10.48272/98938 Details Cite
Carlo Severi Transmutating beings. A proposal for an anthropology of thought pp. 123-154, DOI: 10.48272/98940 Details Cite
Giuseppe Scandurra E se gli antropologi avessero qualcosa di intelligente (e di utile) da dire sul Covid-19? pp. 157-172, DOI: 10.48272/98941 Details Cite
René Capovin Chi lo sa? Scienza e intellettuali alla prova del Covid-19 pp. 173-186, DOI: 10.48272/98942 Details Cite
Julio Cesar Adiala Cosa sta succedendo in Brasile? Il virus e il dilemma nazionale pp. 187-196, DOI: 10.48272/98943 Details Cite
Antonino Blando Qui chi non terrorizza si ammala di terrore pp. 197-125, DOI: 10.48272/98944 Details Cite
Piero Vereni A scuola dal virus? Pandemia e doppi legami del sistema educativo pp. 217-226, DOI: 10.48272/98945 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Giuseppe Scandurra, E se gli antropologi avessero qualcosa di intelligente (e di utile) da dire sul Covid-19?. Alessandro Mancuso, The ‘ontological turn’ and epistemological issues in anthropology. René Capovin, Chi lo sa? Scienza e intellettuali alla prova del Covid-19. Federico Scarpelli, Anthropology and the Two Ontologies. Antonino Blando, Qui chi non terrorizza si ammala di terrore. Carlo Severi, Transmutating beings. A proposal for an anthropology of thought. Piero Vereni, A scuola dal virus? Pandemia e doppi legami del sistema educativo. Antonino Colajanni, ‘Perspectivism’ and Amerindian ‘ontologies’. A critical reconstruction of the debate of the last decades. Julio Cesar Adiala, Cosa sta succedendo in Brasile? Il virus e il dilemma nazionale. , Editoriale. [continue...]