Rivisteweb
Articles - Musica e storia - number : 3, dicembre 2009
10.1420/84979
"A Sergio Miceli",
,
Details
,
FullText
10.1420/84980
"Appunti per una possibile teoria della musica per film",
Roberto Calabretto
,
Details
,
FullText
10.1420/84981
"La musica cinematografica: teoria e storia",
Gianni Rondolino
,
Details
,
FullText
10.1420/84982
"L'"Allgemeines Handbuch der Film-Musik" di Erdmann-Becce-Brav e il dibattito teorico-estetico nella pubblicistica del primo Novecento",
Irene Comisso
,
Details
,
FullText
10.1420/84983
"Music and sound as counterpoint? Aesthetic discussions about film music in Germany triggered by the advent of sound film in the late 1920s",
Peter Moormann
,
Details
,
FullText
10.1420/84984
"Balázs e la problematica attesa del film sonoro del futuro",
Umberto Fasolato
,
Details
,
FullText
10.1420/84985
"Da Kurt London (1936) a Theodor W. Adorno (1947): due miti da ridimensionare",
Sergio Miceli
,
Details
,
FullText
10.1420/84986
"Teoria e prassi negli scritti cinematografici di Vittorio Gelmetti",
Giovanni De Mezzo
,
Details
,
FullText
10.1420/84987
"La prassi della compilazione musicale nel cinema muto italiano",
Marco Targa
,
Details
,
FullText
10.1420/84988
""From the silver rose to the silver screen." Richard Strauss' Filmmusik für den österreichischen Stummfilm "Der Rosenkavalier" (1926)",
Günter Krenn
,
Details
,
FullText
10.1420/84989
"Alle origini del modernismo. Questioni e dibattiti intorno alla "nuova musica" di Hollywood",
Marco Cosci
,
Details
,
FullText
10.1420/84990
"Pressing the Trade Press. Sources for Silent Film Music Research in the American Trade Magazine Moving Picture World",
Anna Katharina Windisch
,
Details
,
FullText