Filippo Secchieri Segreto e finzione nelle scritture dell'io pp. 1-18, DOI: 10.1419/12015 Details € 8,00 Cite
Silvia Bigliazzi La libertà della "performance". Appunti per un dialogo intertestuale pp. 19-42, DOI: 10.1419/12016 Details € 8,00 Cite
Paola Pugliatti Un testo della cultura elisabettiana: "A Caueat or Warening for Commen Cursetors" di Thomas Harman pp. 43-74, DOI: 10.1419/12017 Details € 8,00 Cite
Clelia Martignoni Landolfi e la mobilità. Registri e strutture delle prime raccolte pp. 75-98, DOI: 10.1419/12018 Details € 8,00 Cite
Marzia Cerrai Una lettura del "Furioso" attraverso le immagini: l'edizione giolitina del 1542 pp. 99-134, DOI: 10.1419/12019 Details € 8,00 Cite
Davide Fornesi Alcune considerazioni sul classicismo di Leopardi pp. 135-158, DOI: 10.1419/12020 Details € 8,00 Cite
Rossano Pestarino Rebecca J. West, "Gianni Celati: The Craft of Everyday Storytelling" pp. 159-164, DOI: 10.1419/12021 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Dante Isella, Clelia Martignoni, Vittorio Sereni, «Ancora sulla strada di Zenna». Variazioni su un tema leopardiano. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]