Filippo Secchieri Segreto e finzione nelle scritture dell'io pp. 1-18, DOI: 10.1419/12015 Details € 8,00 Cite
Silvia Bigliazzi La libertà della "performance". Appunti per un dialogo intertestuale pp. 19-42, DOI: 10.1419/12016 Details € 8,00 Cite
Paola Pugliatti Un testo della cultura elisabettiana: "A Caueat or Warening for Commen Cursetors" di Thomas Harman pp. 43-74, DOI: 10.1419/12017 Details € 8,00 Cite
Clelia Martignoni Landolfi e la mobilità. Registri e strutture delle prime raccolte pp. 75-98, DOI: 10.1419/12018 Details € 8,00 Cite
Marzia Cerrai Una lettura del "Furioso" attraverso le immagini: l'edizione giolitina del 1542 pp. 99-134, DOI: 10.1419/12019 Details € 8,00 Cite
Davide Fornesi Alcune considerazioni sul classicismo di Leopardi pp. 135-158, DOI: 10.1419/12020 Details € 8,00 Cite
Rossano Pestarino Rebecca J. West, "Gianni Celati: The Craft of Everyday Storytelling" pp. 159-164, DOI: 10.1419/12021 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Enrico Testa, Exploring the Motif of Bones in Giorgio Caproni’s Work. Luca Daino, ‘Nelle lame dello sfalcio quotidiano’. An Analysis of Alberto Nessi’s Poetry. Pier Vincenzo Mengaldo, ‘Siesta’ by Antonio Machado: A Commentary. Angela Borghesi, Zanzotto, Maybe. Approaching ‘Dietro il paesaggio. Paola Siano, Paola Siano, Il carteggio Michele Barbi – Ernesto Giacomo Parodi (Guido Lucchini). Angelo R. Pupino, Federico Pier Maria Sanguineti, Le parolacce di Dante Alighieri, Introduzione di Moni Ovadia (Angelo R. Pupino). Edoardo Camassa, Figures of Power to Excess: Analysys of a Page of ‘El Otoño del Patriarca’. Piera Tomasoni, The Critical Edition of the Manuscript Saibante-Hamilton 390: An Outstanding Model for Future Research. Donata Meneghelli, Balzac’s Objects: Between Sign and Presence. [continue...]