Giuseppe Richeri Television: Market crisis and new business models pp. 263-281, DOI: 10.1445/80997 Details € 7,00 Cite
Simone CarloMaria Francesca Murru Social Television between the performance of attention and the «economy of click» pp. 281-302, DOI: 10.1445/80998 Details € 7,00 Cite
Letizia MaterassiLaura Solito Communication's routes in Public Administration: institutional arrangements in Tuscany pp. 303-334, DOI: 10.1445/80999 Details € 7,00 Cite
Silvia Pezzoli Final issues. The storytelling of the debate on the regulation of the end of life in the Italian press pp. 335-354, DOI: 10.1445/81000 Details € 7,00 Cite
Xosé LópezAna Isabel Rodríguez The metamorphosis of journalism pp. 355-368, DOI: 10.1445/81001 Details € 7,00 Cite
Claudio Giua The digital revolution and its effects on publishing information pp. 369-388, DOI: 10.1445/81002 Details € 7,00 Cite
Giandomenico Crapis Enzo Biagi, Epoca and his television column pp. 389-402, DOI: 10.1445/81003 Details € 7,00 Cite
Mihaela Gavrila Sulla televisione, le profezie e le energie nascoste della comunicazione pp. 410-412, DOI: 10.1445/81006 Details € 7,00 Cite
Sergio Splendore Ritorno al futuro: o storie di un giornalismo che già c'è pp. 413-413, DOI: 10.1445/81007 Details € 7,00 Cite
Marinella Belluati Indagine conoscitiva su informazione e internet in Italia. Modelli di business, consumi, professioni pp. 419-421, DOI: 10.1445/81009 Details € 7,00 Cite
Augusto Valeriani Cosa si aspettano i giornalisti dal futuro del proprio lavoro? pp. 422-424, DOI: 10.1445/81010 Details € 7,00 Cite
Enrico Bianda La vocazione ad approfondire: «QCode Magazine» pp. 425-425, DOI: 10.1445/81011 Details € 7,00 Cite
Enrico Bianda Google e il giornalismo: nasce Digital News Initiative pp. 426-426, DOI: 10.1445/81012 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Giovanni Boccia Artieri, Alberto Marinelli, Platforms, algorithms, formats. How online news media are evolving. Francesca Comunello, Simone Mulargia, Lorenza Parisi, «Don't look at me, I can't hear you». Exploring sense-giving processes related to the childhood vaccine controversy among Italian Facebook users. Luigi Ceccarini, Martina Di Pierdomenico, Fake news e informazione via social media. Mario Morcellini, Christian Ruggiero, TV hosts and political guests: more advanced equilibria?. Elena Valentini, Sul giornalismo digitale. Sergio Splendore, «What are you doing!?»: innovative practices and boundary-work in professional journalism. , 4/Il sistema "Avvenire". Fabio Bordignon, Luigi Ceccarini, La fiducia nella rete: internet e social network a confronto. Franca Faccioli, Public communication and digital media: the perspective of public engagement. Alice Fubini, Fake news and disinformation online. [continue...]