Roberto CubelliRoberto Nicoletti Principi e norme della ricerca in psicologia: dal Codice Etico ai Comitati Universitari pp. 263-274, DOI: 10.1421/27211 Details € 8,00 Cite
Milena PeverelliRosa Angela FabioAlessandro Antonietti Psychopysiologichal correlates of the Attention Deficit Hyperactivity Disorder pp. 275-312, DOI: 10.1421/27212 Details € 8,00 Cite
Barbara Muzzatti Attitudes towards disability: beliefs, emotive reactions, and behaviors by non disabled persons pp. 313-336, DOI: 10.1421/27213 Details € 8,00 Cite
Mauro GiacomantonioStefano Livi Emotional labor and well-being: Comparing two models pp. 337-352, DOI: 10.1421/27214 Details € 8,00 Cite
Marta SchweigerGian Marco Marzocchi The development of Executive Function: a study in children from 3rd to 8th grade pp. 353-374, DOI: 10.1421/27215 Details € 8,00 Cite
Pietro BoscoloBarbara De Marco Elaborative writing and community of discourse: A study conducted with Psychology and Architecture students pp. 375-406, DOI: 10.1421/27216 Details € 8,00 Cite
Ersilia MenesiniAnnalaura Nocentini Dating aggression in adolescence pp. 407-434, DOI: 10.1421/27217 Details € 8,00 Cite
Angela BartoloSilvia DreiRoberto CubelliSergio Della Sala A cognitive approach to the assessment of limb apraxia: A new test battery pp. 435-462, DOI: 10.1421/27218 Details € 8,00 Cite
Marta PicozziMonica CasatiViola Macchi Cassia The role of experience in the recognition of other-age faces: Evidence from experienced adults pp. 463-472, DOI: 10.1421/27219 Details € 8,00 Cite
Cecilia Serena Pace The attachment pattern revision of late-adopted children and the role of the attachment model of the adoptive mothers pp. 473-484, DOI: 10.1421/27220 Details € 8,00 Cite
Francesco ManciniAmelia Gangemi Risposta ai commenti sull'articolo bersaglio "Il ruolo del ragionamento nella psicopatologia secondo la Hyper Emotion Theory" pp. 485-, DOI: 10.1421/27221 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Massimo Nucci, Sara Mondini, Daniela Mapelli, Cognitive Reserve Index (CRI). A questionnaire to measure cognitive reserve. Giovanni Pietro Lombardo, Andrea Romano, L’articolo analizza criticamente il processo attraverso il quale, in Italia, concezioni differenti della psicologia abbiano prodotto nel corso del XX Secolo, sue diverse funzioni applicative nella società italiana. Viene messo in luce come, specialmente a Roma, la disciplina psicologica abbia subito all’interno dell’università diverse trasformazioni a seconda del contesto politico-culturale dominante. In particolare, viene sottolineato come da una prima matrice naturalistica di derivazione positivista, la. Andrea Bobbio, Enrico Giora, Psychology in Padua in a period of transition: from Musatti to Metelli (1939-1954). Renata Tambelli, Flaminia Odorisio, Claudia Simonini, The intergenerational transmission of attachment in early infancy: a study on attachment of mother, father and child in a intercultural perspective . Filippo Saccardo, Laura Franchin, Emotions, a Rubik’s cube?. A. Claudio Bosio, Edoardo Lozza, The social construction of psychological professions in Italy. Alessio Vieno, Massimiliano Pastore, The role of parents in facilitating adolescent self-disclosure during early-adolescence. Annalaura Nocentini, Benedetta Taddei, Ersilia Menesini, Adolescents and Covid-19 pandemic: Stress, resilience and growth experiences. Understanding development in a multi-system perspective. Sergio Agnoli, Marco Dondi, Elisabetta Mendini, Laura Franchin, Il riflesso di trasalimento (startle) nella ricerca sulle prime fasi dello sviluppo umano: approccio medico e psicologico. Francesco Iani, Embodied Cognition: Half a revolution?. [continue...]