Daniel Rabreau Le «pré-éclectisme» renaissant de l'architecture française.De la Révolution à la Restauration (1789-1830) pp. 5-, DOI: 10.7374/71518 Details Cite
Jean-Philippe Garric La Renaissance perfectionnée.Le Cinquecento dans Palais, maisons et autres édifices modernes dessinés à Rome de Charles Percier et Pierre Fontaine pp. 25-, DOI: 10.7374/71519 Details Cite
Giusi Andreina Perniola «C'est là où il faut étudier Palladio»: la Basilica.Note dall'inedito diario dell'architetto pensionnaire Hubert Rohault de Fleury pp. 43-, DOI: 10.7374/71520 Details Cite
Susanna Pasquali Eredità del Cinquecento romano osservate e reinterpretate tra il 1760 e il 1790 pp. 55-, DOI: 10.7374/71521 Details Cite
Valeria Mirra «De pure décoration», «d'une utilité générale»: la Calcografia Piranesi da Roma a Parigi (1799-1810) pp. 63-, DOI: 10.7374/71522 Details Cite
Rosa López Torrijos España y las vistas de Génova del siglo XVI pp. 77-, DOI: 10.7374/71523 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Alessandro Nigro, Claude Cahun e Marcel Moore: la fotografia e il fotomontaggio come journal intime. Paolo Marconi, Archeologia, filologia, restauro, "falso storico". Luisa Giacobbe, Minimalismo americano e arte italiana delle «Nuove Strutture» alla XXXIV Biennale d'arte di Venezia. Angela Napoletano, Preesistenze medievali nell'area di Palazzo Silvestri-Rivaldi. Francesca Geremia, The wooden building structures in the mediterranean and european tradition . Benedetta Cestelli Guidi, Arte Primitiva di Franz Boas: una prospettiva storico-artistica. Alessia Fassone, Alessandra Giovannini Luca, Giovan Battista Belzoni e la mostra a Piccadilly. Carlo Baggio, Il restauro antisismico dei centri storici e la regola d'arte. Francesca Romana Stabile, Michele Zampilli, Palazzo Nardini: e restoration project by Paolo Marconi, 1985. Eva Francioli, Magazines as ConstructivistArtworks. The Case of «Več'/Objet/Gegenstand». [continue...]