Darren G. Lilleker Online activism and party strategy at the UK 2015 general election. Analysing the potential impacts of online campaigning pp. 3-22, DOI: 10.3270/82883 Details € 7,00 Cite
Giuliano Bobba Primary elections as a tool of communication: the public image of candidates and parties in Italy and France pp. 23-44, DOI: 10.3270/82884 Details € 7,00 Cite
Nicolò ContiVincenzo Memoli Media, citizens and euroscepticism: the influence of the media on public attitudes towards the EU pp. 45-64, DOI: 10.3270/82885 Details € 7,00 Cite
Francesco AmorettiDiego Giannone Towards a media presidency? The power of moral suasion of the italian head of state from the crisis of the first republic onwards pp. 65-86, DOI: 10.3270/82886 Details € 7,00 Cite
Sergio SplendoreAlessandro CaliandroMassimo Airoldi Tweeting the news: hard journalists and soft media. a case study of three digital newsrooms. pp. 87-106, DOI: 10.3270/82887 Details € 7,00 Cite
L'effetto dei media e dello «story-telling» sull'opinione pubblica: il caso Italicum pp. 111-114, DOI: 10.3270/82889 Details € 7,00 Cite
Ambiente e politica nelle news: cronaca di ordinaria emergenza pp. 115-122, DOI: 10.3270/82890 Details € 7,00 Cite
Mauro Barisione Luigi Ceccarini. La cittadinanza online pp. 131-132, DOI: 10.3270/82893 Details € 7,00 Cite
Giovanna Cosenza Marco Mazzoni e Antonio Ciaglia. Il gossip al potere. Il politico celebrità nell'era della politica pop pp. 133-134, DOI: 10.3270/82894 Details € 7,00 Cite
Massimiliano Panarari Sofia Ventura. Renzi & Co. Il racconto dell'era nuova pp. 135-135, DOI: 10.3270/82895 Details € 7,00 Cite
Chiara Moroni Nello Barile. Brand Renzi. Anatomia del politico come marca pp. 136-138, DOI: 10.3270/82896 Details € 7,00 Cite
Il transgender sullo schermo: raccontare l'identità di genere (The Danish Girl, Arianna, Transparent) pp. 143-152, DOI: 10.3270/82898 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. Fabio Bordignon, Ilvo Diamanti, Fabio Turato, The Contagion of Opinions. Citizens and Democracy in the Time of Coronavirus. Giovanni Boccia Artieri, A Voce Alta. Pandemic politics: un nuovo campo discorsivo per la ricerca sulla politica. Michele Sorice, The «Platformization» of the Public Sphere. Mauro Barisione, Against Communicationism. For a Critique of Communicative Reductionism. Giuseppe Milazzo, Inside the Screen. L’agenda social dei leader politici. Donatella Campus, Celebrity leadership. When political leaders are stars. , Elenco referees 2016. Massimo Bucchi, Satira e Politica. Fake News. Guido Legnante, Niente di nuovo sul fronte mediale. Agenda pubblica e campagna elettorale. Le divergenze parallele. L’Italia: dal voto devoto al voto liquido. Un territorio inesplorato. Le elezioni del 4 marzo 2018. Il voto del cambiamento. Le elezioni politiche del 2018. Il vicolo cieco. Le elezioni del 4 marzo 2018. Vox populi. Il voto ad alta voce del 2018. La società nelle urne. Strategie comunicative, attori e risultati delle elezioni politiche 2018.. [continue...]