Donatella Campus Celebrity leadership. When political leaders are stars pp. 185-203, DOI: 10.3270/97903 Details € 8,00 Cite
Lorenzo De SioElisabetta MannoniAldo Paparo Anatomy of a Black Swan? Explaining the 2018 Italian Election Result through a Novel Issue Voting Model of Voter Transitions pp. 205-230, DOI: 10.3270/97904 Details € 8,00 Cite
Claudia Roberta CombeiDaniela Giannetti The Immigration Issue on Twitter Political Communication. Italy 2018-2019 pp. 231-263, DOI: 10.3270/97905 Details € 8,00 Cite
Vincenzo Memoli New and Traditional Media in the Universe of Democratic Regimes pp. 265-287, DOI: 10.3270/97906 Details € 8,00 Cite
Paolo Mancini A Voce Alta. «Piatto ricco mi ci ficco». I possibili guai della ricchezza di dati sulla comunicazione digitale pp. 289-293, DOI: 10.3270/97907 Details € 8,00 Cite
Maurizio Pessato Surveys & Polls. Reazioni degli italiani al COVID-19 pp. 295-303, DOI: 10.3270/97908 Details € 8,00 Cite
Gloria Coscia Inside the Screen. Le voci della politica sul virus. Come e quanto i politici italiani hanno parlato di Coronavirus nei Tg pp. 305-315, DOI: 10.3270/97909 Details € 8,00 Cite
Massimo ScaglioniAnna Sfardini Political Publics. La TV ai tempi del COVID-19. Cosa è cambiato? pp. 317-319, DOI: 10.3270/97910 Details € 8,00 Cite
Rosanna De RosaValentina Reda e-politics. Il COVID-19 e la sua Politics pp. 321-328, DOI: 10.3270/97911 Details € 8,00 Cite
Elena GipponiChiara Grizzaffi Le Arti della Politica. Immaginari dell’epidemia: satira, film, serie TV e webseries al tempo del COVID-19 pp. 329-334, DOI: 10.3270/97912 Details € 8,00 Cite
Fabio Bordignon Mauro Calise e Fortunato Musella. Il Principe digitale pp. 337-339, DOI: 10.3270/97914 Details € 8,00 Cite
Lidia De Michelis Edoardo Lombardi Vallauri. La lingua disonesta. Contenuti impliciti e strategie di persuasione pp. 339-341, DOI: 10.3270/97915 Details € 8,00 Cite
Luigi Di Gregorio Sofia Ventura. I leader e le loro storie. Narrazione, comunicazione politica e crisi della democrazia pp. 341-343, DOI: 10.3270/97916 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). , Denaro-merce-denaro: il fascino dell'equivalente universale (Il capitale umano, Piccola patria, The Wolf of Wall Street). , Elenco referees 2016. , Elenco referees 2015. Guido Legnante, Sergio Splendore, Crisi-Covid e comunicazione politica. Un acceleratore di tendenze già in atto?. Luciano Fasano, Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Augusto Valeriani, Laura Iannelli, Elena Pavan, Danilo Serani, Chi si fida del vaccino anti-Covid? Infodemia, percezione di «information overload» sui social media e polarizzazione ideologica. Marco Mazzoni, Susanna Pagiotti, Anna Stanziano, Roberto Mincigrucci, Sofia Verza, The coverage of Covid-19 in a polarized media system: an analysis of the role of the median in times of pandemic. Francesco Amoretti, Raffaella Fittipaldi, Mauro Santaniello, Monocratic powers and political communication at the time of the Covid-19 pandemic: from Conte II to Draghi. [continue...]