Pietro MuratoriBeatrice CastelliElena Federica Di CioloElisa LaiAlessandra Puntillo The Dark Triad in children and adolescents pp. 1-23, DOI: 10.1449/100100 Availability: 24/03/2021 Details
Elisa CorboBenedetta Emanuela PalladinoErsilia Meresini Bullying and disability: A literature review about characteristics, consequences and prevention strategies pp. 1-26, DOI: 10.1449/100101 Availability: 24/03/2021 Details
Donatella CavannaAnna Maria DeloguGiulio Cesare Zavattini The perspective of attachment theory in eating disorders pp. 3-36, DOI: 10.1449/37088 Details € 8,00 Cite
Pietro Grussu Neonaticide and infanticide: homicidal mothers, risk factors and preventive interventions pp. 37-64, DOI: 10.1449/37089 Details € 8,00 Cite
Paola BastianoniAlessandro Taurino Teorie, metodi ed interventi. Clinica e ricerca nelle comunità per minori. Presentazione pp. 65-70, DOI: 10.1449/37090 Details € 8,00 Cite
Laura PalaretiChiara BertiFrancesca Emiliani Residential care and networking in the ecological theory of development pp. 71-96, DOI: 10.1449/37091 Details € 8,00 Cite
Francesca GiannoneAnna Maria FerraroFrancesca Pruiti Ciarello Residential care: research pathways in residential care for children pp. 97-122, DOI: 10.1449/37092 Details € 8,00 Cite
Anna Maria Ancona Un metodo di supervisione alle équipe educative delle comunità per minori pp. 123-132, DOI: 10.1449/37093 Details € 8,00 Cite
Paola BastianoniFederico ZulloAlessandro Taurino La ricerca-intervento come processo formativo nelle comunità per minori: l'esperienza in un contesto residenziale per adolescenti pp. 133-144, DOI: 10.1449/37094 Details € 8,00 Cite
Rosalinda CassibbaGabrielle CoppolaElisabetta Costantino L'intervento con video-feedback in comunità: un'esperienza di formazione con gli operatori pp. 145-154, DOI: 10.1449/37095 Details € 8,00 Cite
Laura DentellaGian Marco Marzocchi Which memory component affects moltiplication facts learning? pp. 155-174, DOI: 10.1449/37096 Details € 8,00 Cite
Valentina MorsanMaria A. Tallandini Assisted reproductive technologies and preterm birth: Psychological correlates in mothers and mother-child interaction during feeding (3 months) pp. 175-196, DOI: 10.1449/37097 Details € 8,00 Cite
Fiorenzo LaghiRoberto BaioccoAntonia LonigroMaria D'Alessio Binge Eating Disorder and identity status in adolescence pp. 197-220, DOI: 10.1449/37098 Details € 8,00 Cite
Carmen BelacchiBarbara CarrettiSilvia Lanfranchi Raven Coloured Matrices: an analysis of the performance of Down syndrome and typical development individuals pp. 221-, DOI: 10.1449/37099 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Emanuela Maria Sironi, Patrizia Vicenza, Noemi Cataldi, Lucrezia Frinco, Marco Frinco, Barbara Sini, Reactions to the Specific Learning Disabilities diagnosis and emotional and cognitive components that influence the use of compensatory tools and dispensatory measures. The opinion of 100 SLD students. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Francesca Simion, Roberto Cubelli, Enrico Ghidoni, Aumento delle diagnosi di Disturbi Specifici dell'Apprendimento in Italia: quali fattori concorrono nel determinare tale aumento? Invito alla discussione, di Alessandra Sansavini e Francesca Simion. Interventi di Roberto Cubelli ed Enrico Ghidoni. [continue...]