Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Giulio Cesare Zavattini The parents' reaction to diagnosis of their children pp. 331-354, DOI: 10.1449/85041 Details € 7,00 Cite
Concetta EspositoDario Bacchini Exposure to community violence and negative outcomes: A literature review pp. 355-380, DOI: 10.1449/85042 Details € 7,00 Cite
Roberta RiccioniGiacomo Stella A test of digital gnosia: Results of a pilot study in First-grade Primary School Children pp. 381-392, DOI: 10.1449/85043 Details € 7,00 Cite
Maria Gabriella PediconiAlberto Urbani I (am) social. Facebook in the daily life of young people pp. 393-424, DOI: 10.1449/85044 Details € 7,00 Cite
Chiara valeria MarinelliAnna JudicaCecilia CucciaioniFrancesca VerniCristiana DeiddaAlessandra NotarnicolaMarika IaiaPaola Angelelli «Nonna Concetta» a new spelling-to-dictation task for the assessment of spelling skills in primary school pp. 425-450, DOI: 10.1449/85045 Details € 7,00 Cite
Rossana Di MaggioCarla ZappullaUgo Pace The evaluation of infant temperament: Direct and indirect observations of emotional expressions in the first year of life pp. 451-468, DOI: 10.1449/85046 Details € 7,00 Cite
Daniela D'EliaGiulia SavareseLuna Carpinelli L'utilità della batteria MT 16-19 per la valutazione clinica di studenti universitari con DSA: l'esperienza dell'Università di Salerno pp. 469-476, DOI: 10.1449/85047 Details € 7,00 Cite
Chiara MeneghettiClaudia ZamperlinMara FabrisRoberta RizzatoDebora PalamàRossana De Beni Studenti universitari in difficoltà: esperienza di un percorso per la promozione delle abilità di studio pp. 477-484, DOI: 10.1449/85048 Details € 7,00 Cite
Alberto Stefana La Terapia Intensiva Neonatale, uno spazio per i padri? pp. 485-491, DOI: 10.1449/85049 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , Il Coronavirus e la psicologia clinica dello sviluppo. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. , In ricordo del prof. Palmonari. , Referees 2015. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. [continue...]