Carlo Umiltà La psicologia è una disciplina umanistica? 5 no e 2 si pp. 735-742, DOI: 10.1421/28413 Details € 8,00 Cite
Fabio PaglieriCristiano Castelfranchi Decidere il futuro: scelta intertemporale e teoria degli scopi pp. 743-776, DOI: 10.1421/28412 Details € 8,00 Cite
Maria Miceli I dilemmi della scelta intertemporale: ben oltre "l'uovo oggi o la gallina domani" pp. 777-782, DOI: 10.1421/28414 Details € 8,00 Cite
Nicola Dimitri Decisioni intertemporali e risparmio pp. 783-788, DOI: 10.1421/28415 Details € 8,00 Cite
Mario De Caro Psicologia, scopi e intenzionalità: un punto di vista filosofico pp. 789-794, DOI: 10.1421/28416 Details € 8,00 Cite
Corrado Sinigaglia Quali basi neurali per le scelte intertemporali? pp. 795-800, DOI: 10.1421/28417 Details € 8,00 Cite
Maria A. BrandimonteDonatella Ferrante Ricordare il futuro: dinamiche motivazionali nella realizzazione di intenzioni pro-sociali pp. 801-806, DOI: 10.1421/28418 Details € 8,00 Cite
Fabio PaglieriCristiano Castelfranchi Il futuro non è deciso: risposte ai commenti pp. 807-824, DOI: 10.1421/28419 Details € 8,00 Cite
Simone PernigoValentina Moro Body representation disorders: clinical reports and experimental studies pp. 825-856, DOI: 10.1421/28420 Details € 8,00 Cite
Tiziana De CaroAntonella D'Amico Emotional intelligence: a review of theoretical models, assessment tools and first research findings pp. 857-884, DOI: 10.1421/28421 Details € 8,00 Cite
Carmen Belacchi The participant roles in bullying: A new proposal pp. 885-912, DOI: 10.1421/28422 Details € 8,00 Cite
Oliver PerraMarinella ParisiCarla Caffarelli Early imitation in the first four months: A longitudinal study in naturalistic contexts pp. 913-932, DOI: 10.1421/28423 Details € 8,00 Cite
Maria Grazia MonaciRosanna Trentin Rom/Sinti pupils in middle school: effects of intergroup contact on ethnic attitude in multicultural classes pp. 933-960, DOI: 10.1421/28424 Details € 8,00 Cite
Giuliana PintoLucia BigozziBeatrice Accorti GamannossiClaudio Vezzani Emergent literacy: Validation of a model for italian language pp. 961-978, DOI: 10.1421/28425 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Marisa Bergamin, Claudia Marino, Lucia Ronconi, Massimo Santinello, Motivations to volunteer and satisfaction among mentors in the Mentor-UP program. Fausto Caruana, Anna M. Borghi, Embodied Cognition. A new psychology. Cesare Cornoldi, Theories of intelligence and approaches to the study of giftedness. Barbara Muzzatti, Attitudes towards disability: beliefs, emotive reactions, and behaviors by non disabled persons. Rino Falcone, Olga Capirci, Fabio Lucidi, Pierluigi Zoccolotti, Perspectives of artificial intelligence: mind, work and society in the world of machine learning. Andrea Manfrinati, Michela Sarlo, Lorella Lotto, A new set of 60 moral dilemmas: Italian norms for moral acceptability judgments, decision times, and affective ratings. Giulia Baroni, Luisa Lugli, Mariagrazia Benassi, Roberto Bolzani, Roberto Nicoletti, L'effetto Simon: il suo decorso temporale con stimoli visivi e risposte oculo-motorie. Mara Collini, Carlo Massironi, La valutazione dell'attaccamento nell'adulto: una rassegna degli strumenti utilizzati in ambito italiano. Gian Vittorio Caprara, Eugenia Scabini, Claudio Barbaranelli, Concetta Pastorelli, Camillo Regalia, Albert Bandura, Autoefficacia percepita emotiva e interpersonale e buon funzionamento sociale. Gian Marco Marzocchi, Intelligence and executive function: Complementary perspectives to analyze predictors of adaptive behavior. [continue...]