Economia della Cultura

Review of the Associazione per l'Economia della Cultura

Early access

Mostra recenti

Table of Contents number 2, 2021, June

  • ISBN: 978-88-15-29633-7
  • |
  • Vol.: XXXII
  • |
  • RDF
    • TEMA – L’INDUSTRIA DELLA TELEVISIONE E DELL’AUDIOVISIVO ITALIANO NEL MERCATO NAZIONALE ED EUROPEO / ITALIAN TELEVISION AND AUDIO-VISUAL INDUSTRY IN THE DOMESTIC AND EUROPEAN MARKETS

    • Stefano Balassone
    • Between local and global. Television and audiovisuals production factors and audiences

    • pp. 189-199, DOI: 10.1446/102031
    • Argomenti

    • Giacomo Mazzone
    • The European Audiovisual Single Market and its paradoxical outco- mes. From Google’s monopoly of the online advertising to the Tokio 2021 Olympic Games become invisible

    • pp. 267-284, DOI: 10.1446/102038
    • Enzo Mazza
    • Italian music market’s transformation across streaming and new talents

    • pp. 301-306, DOI: 10.1446/102040
    • Giancarlo Leone
    • Italian audiovisual production and digital platforms: great opportunities and some risk

    • pp. 307-309, DOI: 10.1446/102041
    • Recensione

    • Francesca Neri
    • Annalisa Cicerchia. Che cosa muove la cultura. Impatti, misure e racconti tra economia e immaginario

    • pp. 312-313, DOI: 10.1446/102043
    • Pietro A. Valentino
    • Lucio Argano. Guida alla progettazione della città culturale: rinnovare le geografie, il design, l'azione sociale, la pianificazione nello spazio urbano

    • pp. 313-314, DOI: 10.1446/102044