Emiliano GrimaldiPaolo LandriDanilo Taglietti Una sociologia pubblica del digitale a scuola DOI: 10.12828/97096 Availability: 16/06/2020 Details
Gøsta Esping-Andersen L'interazione tra welfare e education: gli effetti sull'uguaglianza di opportunità. Una non intervista a Gøsta Esping-Andersen pp. 621-630, DOI: 10.12828/75709 Details € 7,00 Cite
Nathalie Morel A social investment strategy for the knowledge-based economy? pp. 631-668, DOI: 10.12828/75710 Details € 7,00 Cite
Chiara Agostini Istruzione e welfare: modelli e andamenti della spesa pp. 669-690, DOI: 10.12828/75711 Details € 7,00 Cite
Ennio Pattarin Carenze e limiti dell'istruzione e formazione professionale in Italia pp. 691-710, DOI: 10.12828/75712 Details € 7,00 Cite
Redazione Partisan Politics, the Welfare State, and Three Worlds of Human Capital Formation. Una sintesi dello studio di Torben Iversen e John D. Stephens pp. 711-716, DOI: 10.12828/75713 Details € 7,00 Cite
Luciano Benadusi Può la teoria dei tre regimi di welfare applicarsi anche all'istruzione e alla formazione? pp. 717-724, DOI: 10.12828/75714 Details € 7,00 Cite
Maurizio Ferrera Verso un modello UE del capitale umano? pp. 725-732, DOI: 10.12828/75715 Details € 7,00 Cite
Massimo Paci Welfare ed education: il ruolo del sistema politico-istituzionale pp. 733-738, DOI: 10.12828/75716 Details € 7,00 Cite
Gloria Regonini L'università tra quasi-mercato e quasi-comunità pp. 739-762, DOI: 10.12828/75717 Details € 7,00 Cite
Giancarlo GasperoniDebora Mantovani Gli stili di dirigenza scolastica in Italia secondo l'indagine TALIS pp. 763-796, DOI: 10.12828/75718 Details € 7,00 Cite
Alejandra BoniBegoña Arias People first. Rethinking educational policies in times of crisis using the capability approach pp. 797-816, DOI: 10.12828/75719 Details € 7,00 Cite
Marianna FilandriTania Parisi Disuguaglianze 2.0: divari nell'uso di Internet tra studenti. Uno studio tra i diplomandi di quattro province piemontesi pp. 817-838, DOI: 10.12828/75720 Details € 7,00 Cite
Loredana Sciolla Il ruolo dell'istruzione formale nella formazione dei valori e dei comportamenti di cittadinanza attiva pp. 839-848, DOI: 10.12828/75721 Details € 7,00 Cite
Luisa Ribolzi Commento al volume di Norberto Bottani, Requiem per la scuola? pp. 849-854, DOI: 10.12828/75722 Details € 7,00 Cite
Gianluca ArgentinOrazio Giancola Diventare insegnanti in Europa. Una comparazione tra quattro Paesi. Una sintesi pp. 863-876, DOI: 10.12828/75724 Details € 7,00 Cite
Francesco Consoli Lauder, H., Young, M., Daniels, H., Balarin, M. e Lowe, J. (edited by) (2012), Educating for the Knowledge Economy? Critical Perspectives pp. 879-880, DOI: 10.12828/75725 Details € 7,00 Cite
Maurizio Lichtner Viteritti, A. (2013), Scienza in formazione. Corpi, materialità e scrittura in laboratorio pp. 881-884, DOI: 10.12828/75726 Details € 7,00 Cite
Domenico Zagaglia Benadusi, M. (2012), Il segreto di Cybernella. Governance dell'accoglienza e pratiche locali di integrazione educative pp. 885-886, DOI: 10.12828/75727 Details € 7,00 Cite
Marco Pitzalis Serpieri, R, (2012), Senza leadership: la costruzione del dirigente scolastico. Dirigenti ed autonomia nella scuola italiana pp. 887-888, DOI: 10.12828/75728 Details € 7,00 Cite
Gianfranco De Simone Pastore, F. (2011), Fuori dal tunnel. La difficile transizione dalla scuola al lavoro in Italia e nel mondo pp. 889-891, DOI: 10.12828/75729 Details € 7,00 Cite
Fabrizio Pirro Cortese, A. (2013), Carriere mobili. Percorsi lavorativi di giovani istruiti nel Mezzogiorno pp. 892-893, DOI: 10.12828/75730 Details € 7,00 Cite
Assunta Viteritti Richini, P. (a cura di) (2012), Strumenti per la formazione esperienziale dei manager pp. 894-896, DOI: 10.12828/75731 Details € 7,00 Cite
Jessica AspforsHansén Sven-ErikJohanna Ray Stability, Structure and Development. Features Constituting Finnish Teacher Education DOI: 10.12828/75800 Details Download Cite
Anton Franks Becoming a Teacher in England: Education or Training? DOI: 10.12828/75801 Details Download Cite
Hans-Georg KotthoffEwald Terhart Teacher Education in Germany: Traditional Structure, Strengths and Weaknesses, Current Reforms DOI: 10.12828/75802 Details Download Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Barbara M. Kehm, The German System of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Davide Azzolini, Loris Vergolini, Tracking, inequality and education policy. Looking for a recipe for the Italian case. Luciano Benadusi, Orazio Giancola, Saggio introduttivo: sistemi di scuola secondaria comprensivi versus selettivi. Una comparazione in termini di equità (English version included). Steve Kenner, Dirk Lange, Digital Citizenship Education. Challenge and Opportunity. Max A. Hope, State schools in England: Why social segregation and inequality still thrives in a 'comprehensive' system. Loredana Sciolla, Education and Citizenship in Times of Crisis of Democracy. Frida Rudolphi, Educational inequalities in Sweden: Past, present and future in a comprehensive school system?. Annabelle Krause, Simone Schüller, Evidence and persistence of education inequality in an early-tracking system. The German case. Marina Santi, Maura Striano, Stefano Oliverio, Philosophical Inquiry and Education ‘through’ Democracy. Promoting Cosmopolitan and Inclusive Societies. Vincenza Pellegrino, Vincenzo Schirripa, Tiziana Tarsia, Situated Teaching and Democratization of Tertiary Education. A Framework for Practices. [continue...]