Scuola democratica

Learning for Democracy

Early access

Mostra recenti
    • Educazione in tempi di COVID-19

    • DOI: 10.12828/97095
    • Availability: 16/06/2020

Table of Contents number 3, 2022, September-December

  • ISBN: 978-88-15-38199-6
  • |
  • Vol.: XIII
  • |
  • RDF
    • Francesco Seghezzi
    • Italian Youth between Market and Non-Market. Experiences and Skills in Occupational Transitions

    • pp. 485-506, DOI: 10.12828/106013
    • Nadia Crescenzo
    • The Education/Learning Dilemma. The Non-Formal Dimension in European Youth Policy

    • pp. 507-526, DOI: 10.12828/106014
    • Luisa Ribolzi
    • Argentin, G. (2021), Nostra scuola quotidiana. Il cambiamento necessario

    • pp. 591-594, DOI: 10.12828/106022
    • Annamaria Gentile
    • Stringher, C. (a cura di) (2021), Apprendere ad apprendere in prospettiva socioculturale. Rappresentazioni dei docenti in sei Paesi

    • pp. 594-596, DOI: 10.12828/106023
    • Danilo Taglietti
    • Laval, C. e Vergne, F. (2022), Educazione democratica. La rivoluzione scolastica che verrà

    • pp. 596-598, DOI: 10.12828/106024
    • Elenco dei referee 2022

    • pp. 599-599, DOI: 10.12828/106025