Emiliano GrimaldiPaolo LandriDanilo Taglietti Una sociologia pubblica del digitale a scuola DOI: 10.12828/97096 Availability: 16/06/2020 Details
Gabriele BallarinoStefano Cantalini Gli Istituti tecnici superiori dal 2010 a oggi. Un quadro empirico pp. 189-210, DOI: 10.12828/98144 Details Cite
Grėtė Brukŝtutė Teachers and Students Voice in a Participatory Design pp. 211-233, DOI: 10.12828/98145 Details Cite
Simone VirdiaDieter Wolff Teaching Preferences in Content and Language Integrated Learning (CLIL). An Exploratory Study Based on the Vignette Experiment Methodology pp. 235-258, DOI: 10.12828/98146 Details Cite
Stefania CapognaMaria Chiara De AngelisFlaminia Musella Exploring Practices, Problems and Cultural Challenges of Italian Teachers in the Digital Era pp. 259-284, DOI: 10.12828/98147 Details Cite
Valentina MoisoEmanuela E. Rinaldi Lesson on Uncertainty. A Workshop on Economy and Creativity for Primary Schools. pp. 285-305, DOI: 10.12828/98148 Details Cite
Simona PerfettiRosario Ponziano Social Media between Communication and Education. Sharing in Order to Stand out pp. 307-305, DOI: 10.12828/98149 Details Cite
Luciano BenadusiVittorio Campione Dibattito sugli ordinamenti scolastici. Introduzione pp. 327-329, DOI: 10.12828/98150 Details Cite
Alessandro Cavalli Una scuola di base comprehensive dove convivano cooperazione e competizione pp. 331-340, DOI: 10.12828/98151 Details Cite
Massimo Baldacci La scuola la fanno gli insegnanti? Sì, ma anche gli ordinamenti pp. 341-347, DOI: 10.12828/98152 Details Cite
Fiorella Farinelli Riforma degli ordinamenti: ripensare la VET pp. 355-360, DOI: 10.12828/98154 Details Cite
Giunio Luzzatto Una riforma organica del sistema scolastico che si fondi su flessibilità e gradualità pp. 361-366, DOI: 10.12828/98155 Details Cite
Sandra Vatrella Tett, L. and Hamilton, M. (2019), Resisting Neoliberalism in Education. Local, National and Transnational Perspectives pp. 367-369, DOI: 10.12828/98156 Details Cite
Alessia Rosa Pontis, M. (2019), Le checklist per l’autonomia. Materiali per valutare e insegnare le abilità di autonomia nelle disabilità complesse pp. 369-371, DOI: 10.12828/98157 Details Cite
Silvia Doria Abbatecola, E. e Stagi, L. (2017), Pink is the new black. Stereotipi di genere nella scuola dell’infanzia pp. 371-374, DOI: 10.12828/98158 Details Cite
Fabio ArdolinoStefano Scippo Chomsky, N. (2019), Dis-educazione. Perché la scuola ha bisogno del pensiero critico pp. 374-376, DOI: 10.12828/98159 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Barbara M. Kehm, The German System of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Davide Azzolini, Loris Vergolini, Tracking, inequality and education policy. Looking for a recipe for the Italian case. Luciano Benadusi, Orazio Giancola, Saggio introduttivo: sistemi di scuola secondaria comprensivi versus selettivi. Una comparazione in termini di equità (English version included). Steve Kenner, Dirk Lange, Digital Citizenship Education. Challenge and Opportunity. Frida Rudolphi, Educational inequalities in Sweden: Past, present and future in a comprehensive school system?. Max A. Hope, State schools in England: Why social segregation and inequality still thrives in a 'comprehensive' system. Loredana Sciolla, Education and Citizenship in Times of Crisis of Democracy. Alfredo Squarzoni, Qualità, Assicurazione della Qualità, Valutazione della Qualità, Accreditamento della Formazione universitaria. Vincenza Pellegrino, Vincenzo Schirripa, Tiziana Tarsia, Situated Teaching and Democratization of Tertiary Education. A Framework for Practices. Marina Santi, Maura Striano, Stefano Oliverio, Philosophical Inquiry and Education ‘through’ Democracy. Promoting Cosmopolitan and Inclusive Societies. [continue...]