Fausto ColomboGiovanna Mascheroni Facebook under Attack. Understanding the Power of Platforms versus the Power of Media pp. 3-18, DOI: 10.3270/103647 Details Cite
Giampietro GoboLuca SerafiniEnrico CampoAlessandra Caserini Covid-19 and trust in scientists. A pilot study on the readers of two online papers pp. 19-38, DOI: 10.3270/103648 Details Cite
Claudia Mariotti Between polarization and populism. The role of political communication pp. 39-62, DOI: 10.3270/103649 Details Cite
Fabio Turato More TV and less social. Italians and the use of foreign policy pp. 63-84, DOI: 10.3270/103650 Details Cite
Saija Maria RasanenLorenzo Mosca Boxing or Dancing? Media Coverage and the Changing Communication of Populists in Power. The Case of the Five Star Movement pp. 85-108, DOI: 10.3270/103651 Details Cite
Paolo Natale Survey & Polls. Il nuovo Presidente della Repubblica è davvero percepito come super partes? pp. 119-122, DOI: 10.3270/103655 Details Cite
Rosanna De RosaValentina Reda e-politics. Il cortocircuito media-partiti nell’elezione del capo dello Stato pp. 123-132, DOI: 10.3270/103656 Details Cite
Inside the Screen. L’appuntamento con le elezioni presidenziali su Instagram pp. 133-140, DOI: 10.3270/103657 Details Cite
Massimo ScaglioniAnna Sfardini Political Publics. «Romanzo Quirinale»: gli intrecci televisivi e i loro ascolti pp. 141-146, DOI: 10.3270/103658 Details Cite
Laura GeminiAnna Maria Monteverdi Le Arti della Politica. Artivismo, una keyword per l’impegno politico nell’arte. Il caso di Tania Bruguera pp. 147-150, DOI: 10.3270/103659 Details Cite
Stefano Cavazza L. Cheles e A. Giacone (a cura di). The Political Portrait. Leadership, Image and Power pp. 151-153, DOI: 10.3270/103660 Details Cite
Maria Francesca Murru C. Riva (a cura di). Social media e politica. Esperienze, analisi e scenari della nuova comunicazione politica pp. 153-155, DOI: 10.3270/103661 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). , Denaro-merce-denaro: il fascino dell'equivalente universale (Il capitale umano, Piccola patria, The Wolf of Wall Street). , Elenco referees 2016. , Elenco referees 2015. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Luciano Fasano, Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano. Giampietro Gobo, Luca Serafini, Enrico Campo, Alessandra Caserini, Covid-19 and trust in scientists. A pilot study on the readers of two online papers. , Di canari e di pattinatrici redneck: cinema e TV raccontano la cronaca (Dogman, Rabbia furiosa - Er canaro, Un giorno in pretura, I, Tonya). Marco Mazzoni, Susanna Pagiotti, Anna Stanziano, Roberto Mincigrucci, Sofia Verza, The coverage of Covid-19 in a polarized media system: an analysis of the role of the median in times of pandemic. Guido Legnante, Sergio Splendore, Crisi-Covid e comunicazione politica. Un acceleratore di tendenze già in atto?. [continue...]