Guido LegnanteSergio Splendore Crisi-Covid e comunicazione politica. Un acceleratore di tendenze già in atto? pp. 301-308, DOI: 10.3270/102414 Details € 8,00 Cite
Luigi RulloFederica Nunziata «Sometimes the Crisis Makes the Leader»? A Comparison of Giuseppe Conte Digital Communication Before and During the Covid-19 Pandemic pp. 309-332, DOI: 10.3270/102415 Details € 8,00 Cite
Francesco AmorettiRaffaella FittipaldiMauro Santaniello Monocratic powers and political communication at the time of the Covid-19 pandemic: from Conte II to Draghi pp. 333-356, DOI: 10.3270/102416 Details € 8,00 Cite
Alessandro GerosaGiulia Giorgi The Memetic Cult of Personality of Politicians During the Pandemic pp. 357-384, DOI: 10.3270/102417 Details € 8,00 Cite
Rossella RegaEmiliana De BlasioMichele Valente Italian journalism and the challenge of platforms. The coverage of the regularisation of immigrant workers between polarisation and incivility pp. 385-412, DOI: 10.3270/102418 Details € 8,00 Cite
Marco MazzoniSusanna PagiottiAnna StanzianoRoberto MincigrucciSofia Verza The coverage of Covid-19 in a polarized media system: an analysis of the role of the median in times of pandemic pp. 413-436, DOI: 10.3270/102419 Details € 8,00 Cite
Augusto ValerianiLaura IannelliElena PavanDanilo Serani Chi si fida del vaccino anti-Covid? Infodemia, percezione di «information overload» sui social media e polarizzazione ideologica pp. 437-458, DOI: 10.3270/102420 Details € 8,00 Cite
Luca Ricolfi A Voce Alta Covid. e tabù. L’informazione ai tempi della guerra contro il Covid pp. 463-472, DOI: 10.3270/102422 Details € 8,00 Cite
Maurizio Pessato Survey & Polls. L’influenza del Covid-19 sugli atteggiamenti dell’opinione pubblica pp. 473-486, DOI: 10.3270/102423 Details € 8,00 Cite
Cares Scrl Osservatorio di Pavia Media Research Inside the Screen. Lo studio della comunicazione della pandemia da parte dei media: la collaborazione tra Osservatorio e Università di Pavia pp. 487-496, DOI: 10.3270/102424 Details € 8,00 Cite
Massimo ScaglioniAnna Sfardini Political Publics. Pandemia e telegiornali: autorevolezza rinnovata e «dividendo pandemico» pp. 497-502, DOI: 10.3270/102425 Details € 8,00 Cite
Rosanna De RosaValentina Reda e-politics. La comunicazione pandemica nella datafied society pp. 503-514, DOI: 10.3270/102426 Details € 8,00 Cite
Roberto Escobar Cinepolitica. Cinema politico: le pellicole più interessanti dell’ultimo anno cinematografico pp. 515-520, DOI: 10.3270/102427 Details € 8,00 Cite
Marta Regalia D. Fruncillo. Verso la politica post-elettorale pp. 523-525, DOI: 10.3270/102429 Details € 8,00 Cite
Manuel Anselmi L. Morlino e M. Sorice (a cura di). L’illusione della scelta. Come si manipola l’opinione pubblica in Italia pp. 525-527, DOI: 10.3270/102430 Details € 8,00 Cite
Laura Iannelli D. Lilleker, I.A. Coman, M. Gregor ed E. Novelli (a cura di). Political Communication and COVID-19. Governance and Rhetoric in Times of Crisis pp. 528-530, DOI: 10.3270/102431 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). , Denaro-merce-denaro: il fascino dell'equivalente universale (Il capitale umano, Piccola patria, The Wolf of Wall Street). , Elenco referees 2016. , Elenco referees 2015. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Luciano Fasano, Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano. Giampietro Gobo, Luca Serafini, Enrico Campo, Alessandra Caserini, Covid-19 and trust in scientists. A pilot study on the readers of two online papers. , Di canari e di pattinatrici redneck: cinema e TV raccontano la cronaca (Dogman, Rabbia furiosa - Er canaro, Un giorno in pretura, I, Tonya). Marco Mazzoni, Susanna Pagiotti, Anna Stanziano, Roberto Mincigrucci, Sofia Verza, The coverage of Covid-19 in a polarized media system: an analysis of the role of the median in times of pandemic. Guido Legnante, Sergio Splendore, Crisi-Covid e comunicazione politica. Un acceleratore di tendenze già in atto?. [continue...]