Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Mario Lecce Eye movement in reading, ecological reading and single word paradigms pp. 373-410, DOI: 10.1449/76225 Details € 7,00 Cite
Pietro MuratoriLisa PolidoriFurio LambruschiFrancesca LenziAzzurra ManfrediLaura RuglioniAnnarita MiloneJohn E. Lochman A multi-component group format treatment model for Disruptive Behavior Disorder works? The "Pisa-Coping Power Program" pp. 411-428, DOI: 10.1449/76226 Details € 7,00 Cite
Fiorenzo LaghiValerio MagistroAngela GuarinoEmma BaumgartnerRoberto Baiocco Variables associated with Muscle Dysmorphia in gay male adolescents pp. 429-448, DOI: 10.1449/76227 Details € 7,00 Cite
Roberta BiolcatiDiana CaniElena Badio Teenagers and Facebook: online privacy management pp. 449-478, DOI: 10.1449/76228 Details € 7,00 Cite
Elena CamisascaSara MiragoliPaola Di Blasio Does attachment moderate the reactions of children exposed to marital conflict? Evidence for an integrated model pp. 479-500, DOI: 10.1449/76229 Details € 7,00 Cite
Antonella CarliArturo Orsini Comparison between the Italian version of WISC-III and WISC-IV in a clinical sample with learning specific disabilities and mental retardation pp. 501-510, DOI: 10.1449/76230 Details € 7,00 Cite
Valentina DovigoAnna M. Re The emotion knowledge in preschool: A contribution to the Italian validation of the Emotion Matching Task (EMT) pp. 511-520, DOI: 10.1449/76232 Details € 7,00 Cite
Rossana Di MaggioCarla ZappullaUgo PaceCarroll E. Izard Spelling Errors in text copying and in dictation by children with ADHD symptoms and controls pp. 521-532, DOI: 10.1449/76231 Details € 7,00 Cite
Gabriella Trevisi L'importanza di valutare la compresenza di tratti ADHD in bambini con Neurofibromatosi: l'esperienza con un caso di 13 anni pp. 533-546, DOI: 10.1449/76233 Details € 7,00 Cite
Elena VenturelliAda Cigala L'accoglienza al nido d'infanzia come microtransizione. Un'esperienza di ricerca-intervento pp. 547-556, DOI: 10.1449/76234 Details € 7,00 Cite
Fiorella GiusbertiElisa GambettiRaffaella Nori La valutazione delle capacità genitoriali: un'analisi di consulenze richieste dal Tribunale di Bologna pp. 557-, DOI: 10.1449/76235 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , In ricordo del prof. Palmonari. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. , Referees 2015. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. [continue...]