Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Consuelo MameliGiannino MelottiFrancesca Emiliani Cannabis use in adolescence: From a psychopathological assumption to a normalization thesis pp. 349-376, DOI: 10.1449/78363 Details € 7,00 Cite
Roberta FaddaLoredana LucarelliMarinella Parisi Mother-infant interactions and early social communicative competencies pp. 377-402, DOI: 10.1449/78364 Details € 7,00 Cite
Caterina FiorilliVirna GalimbertiSimona De StasioCarlo Di ChiacchioOttavia Albanese School Burnout Inventory with italian students of high school pp. 403-424, DOI: 10.1449/78365 Details € 7,00 Cite
Virginia Volterra Chi ha paura della lingua dei segni? pp. 425-427, DOI: 10.1449/78366 Details € 7,00 Cite
Anna BarbotMaria Cristina CaselliRoberto CubelliFrancesco CutugnoValentina FoaElisabetta GenoveseMaria Consolazione GuarnacciaLeonarda GisoldiSimonetta MaragnaBenedetta MarzialeVanessa MigliosiFrancesco PavaniGiuseppe PetrucciAmir ZuccalàDaniela RossiOskar SchindlerIrene VerneroSara TrovatoGiovanni Valeri Contributi alla discussione pp. 428-470, DOI: 10.1449/78367 Details € 7,00 Cite
Elena CamisascaPaola Di Blasio Does parenting stress mediate the association between maternal Mind-mindedness and children's psychological adjustment? A pilot study pp. 479-490, DOI: 10.1449/78369 Details € 7,00 Cite
Laura PalaretiConsuelo MameliRoberta Biolcati A proposal for a theory-driven evaluation applied to a school health promotion project. What theories guide the staff? pp. 491-, DOI: 10.1449/78370 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , In ricordo del prof. Palmonari. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. , Referees 2015. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. [continue...]