Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Luigi Macchitella Oxytocin, Ventral Striatum, and Autism: A review pp. 3-42, DOI: 10.1449/89584 Details € 7,00 Cite
Margherita Lang Theoretical models and assessment: criteria for selection of tests pp. 43-68, DOI: 10.1449/89585 Details € 7,00 Cite
Marta TremoladaSabrina BonichiniLivia TavernaMarta PillonGiuseppe Basso Paediatric patients cured for leukemia back to school: Analysis of narratives about daily life and illness experience pp. 69-92, DOI: 10.1449/89586 Details € 7,00 Cite
Elena IerardiSimona GazzottiAlessandro AlbizzatiCristina Riva Crugnola Emotional availability and maternal attachment in adolescent and adult mother-infant dyads at three months pp. 93-114, DOI: 10.1449/89587 Details € 7,00 Cite
Donatella CavannaFabiola BizziPietro San MartiniRosetta Castellano Child Attachment Interview: A Psychometric Study of an Italian Sample pp. 115-142, DOI: 10.1449/89588 Details € 7,00 Cite
Renzo VianelloCesare Cornoldi Commenti a «Riflessioni sul Funzionamento Intellettivo Limite o Borderline: proposta per una discussione» pp. 143-168, DOI: 10.1449/89589 Details € 7,00 Cite
Agnese Capodieci COM-R Scale for Teachers: An update on the profiles and an integration for the detection of social difficulties in children with and without ADHD pp. 169-184, DOI: 10.1449/89590 Details € 7,00 Cite
Caterina PierottiPatrizia MasoniLucia BigozziLinda FascettiCostanza ColombiAntonio NarzisiFilippo MuratoriAnnarita Contaldo L'intervento precoce per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico: un'esperienza clinica di applicazione con l'Early Start Denver Model pp. 185-194, DOI: 10.1449/89591 Details € 7,00 Cite
Margherita AndraoSabrina Bonichini Analisi di un percorso di danza Hip Hop in un caso di Sindrome Feto-Alcolica pp. 195-204, DOI: 10.1449/89592 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. , In ricordo del prof. Palmonari. , Referees 2015. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. , Il Coronavirus e la psicologia clinica dello sviluppo. [continue...]