Annamaria Bartolotta The Homeric compound Ὑπερίων and the sun in the Indo-European culture pp. 11-26, DOI: 10.7368/89078 Details Cite
Philippe MonneretMariangela Albano De la composition comme dispositif analogique pp. 27-46, DOI: 10.7368/89079 Details Cite
Moreno Morani Exfuti. Su una forma latina arcaica e sulla radice ie. *ĝheu- in latino pp. 47-58, DOI: 10.7368/89080 Details Cite
Paola Pontani Per una riconsiderazione dei composti in armeno classico pp. 59-74, DOI: 10.7368/89081 Details Cite
Ignazio Castiglia La favola pastorale agli albori del melodramma pp. 75-88, DOI: 10.7368/89082 Details Cite
Amalia Federico «Come un ritratto di pittura»: il Cortegiano. Le tre redazioni del testo e due ritratti di Baldassare Castiglione pp. 89-100, DOI: 10.7368/89083 Details Cite
Rita Nicolì Pope, Gessner e Bertola. L'evoluzione del modello europeo dell'idillio pp. 101-110, DOI: 10.7368/89084 Details Cite
Laura AuteriDaniela BonannoVincenzo Militello Introduzione. Viaggio in Sicilia pp. 111-114, DOI: 10.7368/89085 Details Cite
Andrea Landolfi Il sogno di Nausicaa. Goethe in Sicilia tra Omero e l'informe pp. 115-126, DOI: 10.7368/89086 Details Cite
Silvano Tagliagambe Goethe: il paesaggio della Sicilia come spazio intermedio pp. 127-152, DOI: 10.7368/89087 Details Cite
Alexander Auf der Heyde Memoria, disinganno, composizione: Goethe, Kniep e la funzione del disegno durante il viaggio in Sicilia pp. 153-172, DOI: 10.7368/89088 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Maria Lucia Aliffi, Etymology and conceptual metaphor: The case of 'in vain' in Greek and Latin. Alexander Auf der Heyde, Memoria, disinganno, composizione: Goethe, Kniep e la funzione del disegno durante il viaggio in Sicilia. Matteo Di Gesù, Italian tragedy: Adelchi, Fathers, Home. Giuseppe Brincat, Pirandello e Malta: Risorgimento, ricordi familiari e rielaborazioni letterarie. Nesma Elsakaan, Riconsiderare l’identità delle donne musulmane nell’Egitto post-rivoluzionario. Ashley Taggart, "The State of Us": Wars of Partition in Beckett’s Endgame. Richards Shaun, From the Stage of the Abbey to the Streets of the Monto: The Development of "Immersive" Theatre in Ireland. Domenica Perrone, Da Buenos Aires a Milano. L’inizio del “racconto italianoµ di C. E. Gadda. Sergio Intorre, Le miracle de la nature et de l'art - Palermo barocca nel diario di viaggio di Albert Jouvin de Rochefort. Alberto Manco, Francesca De Rosa, Tell Me How You Say You Talk and You Will Tell Me Who You Are. Some More Linguistic Remarks on Performativity of Gender. [continue...]