Musica e storia

Table of Contents number 3, 2009, dicembre

  • ISBN: 978-88-15-13007-5
  • |
  • TITLE: Musica per film. Riflessioni storico-teoriche (a cura di Roberto Calabretto)
  • |
  • Vol.: XVII
  • |
  • RDF
    • Irene Comisso
    • L'"Allgemeines Handbuch der Film-Musik" di Erdmann-Becce-Brav e il dibattito teorico-estetico nella pubblicistica del primo Novecento

    • pp. 579-598, DOI: 10.1420/84982
    • Peter Moormann
    • Music and sound as counterpoint? Aesthetic discussions about film music in Germany triggered by the advent of sound film in the late 1920s

    • pp. 599-606, DOI: 10.1420/84983
    • Sergio Miceli
    • Da Kurt London (1936) a Theodor W. Adorno (1947): due miti da ridimensionare

    • pp. 623-636, DOI: 10.1420/84985
    • Marco Targa
    • La prassi della compilazione musicale nel cinema muto italiano

    • pp. 679-700, DOI: 10.1420/84987
    • Günter Krenn
    • "From the silver rose to the silver screen." Richard Strauss' Filmmusik für den österreichischen Stummfilm "Der Rosenkavalier" (1926)

    • pp. 701-720, DOI: 10.1420/84988
    • Marco Cosci
    • Alle origini del modernismo. Questioni e dibattiti intorno alla "nuova musica" di Hollywood

    • pp. 721-738, DOI: 10.1420/84989
    • Anna Katharina Windisch
    • Pressing the Trade Press. Sources for Silent Film Music Research in the American Trade Magazine Moving Picture World

    • pp. 739-755, DOI: 10.1420/84990